A kereskedelmi márkákkal spórolnak a lengyel vásárlók
Változtak a lengyel fogyasztók napi fogyasztási cikk vásárlási szokásai, hiszen egyre inkább a saját márkák felé fordulnak spórolási céllal.
Lengyelországban a fogyasztók közel fele (47%) diszkont üzletekben vásárol, 39%-a márkától függetlenül az akciós termékeket választja, 34%-a pedig a szükségleti cikkekre összpontosít – számolt be a www.dlahandlu.pl lengyel online kiadvány az NIQ Mid-year Consumer Outlook 2023 jelentés adataira hivatkozva.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a lengyel fogyasztók 47%-a szerint a saját márkák általában jó ár-érték arányt kínálnak, 42%-uk pedig a márkás termékek kiváló alternatívájának tartja őket.
További 39% úgy véli, hogy egyes kereskedelmi márkás termékek jobb vagy ugyanolyan minőségűek, mint a gyártói márkás termékek.
A saját márkák növekedése
Lauren Fernandes, az NIQ ThoughtLeadership globális igazgatója szerint az elmúlt 24 hónapban a saját márkák forgalmának növekedése a legtöbb esetben meghaladta a többi márkáét.
A jelenlegi dinamika azt jelzi, hogy a következő évtizedben a sajátmárkák részesedése elérheti az összes élelmiszer-értékesítés 25%-át, ami egyedülálló kihívásokat, de egyben lehetőségeket is teremt azok számára, akik idejében látják a közelgő változást – tette hozzá Fernandes.
Karolina Zajdel-Pawlak, az NIQ lengyelországi ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek és a beszállítóknak fel kell ismerniük a saját márkák közeljövőben növekvő jelentőségét az élelmiszeriparban.
Zajdel-Pawlak úgy véli, hogy a hatékony megközelítés kiterjed a termékdifferenciálásra, az innováció előmozdítására és egy külön piaci rés kialakítására, ahelyett, hogy a termékeket pusztán „pénztárcabarát alternatívaként” pozícionálnák.
A jelentés szerint a lengyel FMCG-piacon a nehéz piaci körülmények ellenére is van lehetőség a növekedésre, és az olyan stratégiák, mint az új, innovatív termékek bevezetése vagy az aktuális trendeknek megfelelő, illetve egyedi igényeket kielégítő prémium termékek kínálata még mindig többletértékesítést hozhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >