A kereskedelmi márkákkal spórolnak a lengyel vásárlók
Változtak a lengyel fogyasztók napi fogyasztási cikk vásárlási szokásai, hiszen egyre inkább a saját márkák felé fordulnak spórolási céllal.
Lengyelországban a fogyasztók közel fele (47%) diszkont üzletekben vásárol, 39%-a márkától függetlenül az akciós termékeket választja, 34%-a pedig a szükségleti cikkekre összpontosít – számolt be a www.dlahandlu.pl lengyel online kiadvány az NIQ Mid-year Consumer Outlook 2023 jelentés adataira hivatkozva.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a lengyel fogyasztók 47%-a szerint a saját márkák általában jó ár-érték arányt kínálnak, 42%-uk pedig a márkás termékek kiváló alternatívájának tartja őket.
További 39% úgy véli, hogy egyes kereskedelmi márkás termékek jobb vagy ugyanolyan minőségűek, mint a gyártói márkás termékek.
A saját márkák növekedése
Lauren Fernandes, az NIQ ThoughtLeadership globális igazgatója szerint az elmúlt 24 hónapban a saját márkák forgalmának növekedése a legtöbb esetben meghaladta a többi márkáét.
A jelenlegi dinamika azt jelzi, hogy a következő évtizedben a sajátmárkák részesedése elérheti az összes élelmiszer-értékesítés 25%-át, ami egyedülálló kihívásokat, de egyben lehetőségeket is teremt azok számára, akik idejében látják a közelgő változást – tette hozzá Fernandes.
Karolina Zajdel-Pawlak, az NIQ lengyelországi ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek és a beszállítóknak fel kell ismerniük a saját márkák közeljövőben növekvő jelentőségét az élelmiszeriparban.
Zajdel-Pawlak úgy véli, hogy a hatékony megközelítés kiterjed a termékdifferenciálásra, az innováció előmozdítására és egy külön piaci rés kialakítására, ahelyett, hogy a termékeket pusztán „pénztárcabarát alternatívaként” pozícionálnák.
A jelentés szerint a lengyel FMCG-piacon a nehéz piaci körülmények ellenére is van lehetőség a növekedésre, és az olyan stratégiák, mint az új, innovatív termékek bevezetése vagy az aktuális trendeknek megfelelő, illetve egyedi igényeket kielégítő prémium termékek kínálata még mindig többletértékesítést hozhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Hajtövektől a hajtömegig
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Minőségvezérelt újrapozicionálás az Aldi Südnél
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az ár kevés, promó és re(in)nováció viszi fel a gépet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025-ben is ünnepelt a Superbrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
