A kereskedelmi márkákkal spórolnak a lengyel vásárlók
Változtak a lengyel fogyasztók napi fogyasztási cikk vásárlási szokásai, hiszen egyre inkább a saját márkák felé fordulnak spórolási céllal.
Lengyelországban a fogyasztók közel fele (47%) diszkont üzletekben vásárol, 39%-a márkától függetlenül az akciós termékeket választja, 34%-a pedig a szükségleti cikkekre összpontosít – számolt be a www.dlahandlu.pl lengyel online kiadvány az NIQ Mid-year Consumer Outlook 2023 jelentés adataira hivatkozva.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a lengyel fogyasztók 47%-a szerint a saját márkák általában jó ár-érték arányt kínálnak, 42%-uk pedig a márkás termékek kiváló alternatívájának tartja őket.
További 39% úgy véli, hogy egyes kereskedelmi márkás termékek jobb vagy ugyanolyan minőségűek, mint a gyártói márkás termékek.
A saját márkák növekedése
Lauren Fernandes, az NIQ ThoughtLeadership globális igazgatója szerint az elmúlt 24 hónapban a saját márkák forgalmának növekedése a legtöbb esetben meghaladta a többi márkáét.
A jelenlegi dinamika azt jelzi, hogy a következő évtizedben a sajátmárkák részesedése elérheti az összes élelmiszer-értékesítés 25%-át, ami egyedülálló kihívásokat, de egyben lehetőségeket is teremt azok számára, akik idejében látják a közelgő változást – tette hozzá Fernandes.
Karolina Zajdel-Pawlak, az NIQ lengyelországi ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek és a beszállítóknak fel kell ismerniük a saját márkák közeljövőben növekvő jelentőségét az élelmiszeriparban.
Zajdel-Pawlak úgy véli, hogy a hatékony megközelítés kiterjed a termékdifferenciálásra, az innováció előmozdítására és egy külön piaci rés kialakítására, ahelyett, hogy a termékeket pusztán „pénztárcabarát alternatívaként” pozícionálnák.
A jelentés szerint a lengyel FMCG-piacon a nehéz piaci körülmények ellenére is van lehetőség a növekedésre, és az olyan stratégiák, mint az új, innovatív termékek bevezetése vagy az aktuális trendeknek megfelelő, illetve egyedi igényeket kielégítő prémium termékek kínálata még mindig többletértékesítést hozhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Palackba zárt gondoskodás
A babáknak és kisgyermekeknek szánt italok piaca dinamikusan fejlődik, amit…
Tovább olvasom >Automatizálja logisztikai raktárát a Rossmann Lengyelországban
Jelentős fejlesztésbe kezdett a Rossmann lengyelországi logisztikai központjában: a Pyskowice…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >