A kereskedelmi márkákkal spórolnak a lengyel vásárlók
Változtak a lengyel fogyasztók napi fogyasztási cikk vásárlási szokásai, hiszen egyre inkább a saját márkák felé fordulnak spórolási céllal.
Lengyelországban a fogyasztók közel fele (47%) diszkont üzletekben vásárol, 39%-a márkától függetlenül az akciós termékeket választja, 34%-a pedig a szükségleti cikkekre összpontosít – számolt be a www.dlahandlu.pl lengyel online kiadvány az NIQ Mid-year Consumer Outlook 2023 jelentés adataira hivatkozva.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a lengyel fogyasztók 47%-a szerint a saját márkák általában jó ár-érték arányt kínálnak, 42%-uk pedig a márkás termékek kiváló alternatívájának tartja őket.
További 39% úgy véli, hogy egyes kereskedelmi márkás termékek jobb vagy ugyanolyan minőségűek, mint a gyártói márkás termékek.
A saját márkák növekedése
Lauren Fernandes, az NIQ ThoughtLeadership globális igazgatója szerint az elmúlt 24 hónapban a saját márkák forgalmának növekedése a legtöbb esetben meghaladta a többi márkáét.
A jelenlegi dinamika azt jelzi, hogy a következő évtizedben a sajátmárkák részesedése elérheti az összes élelmiszer-értékesítés 25%-át, ami egyedülálló kihívásokat, de egyben lehetőségeket is teremt azok számára, akik idejében látják a közelgő változást – tette hozzá Fernandes.
Karolina Zajdel-Pawlak, az NIQ lengyelországi ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek és a beszállítóknak fel kell ismerniük a saját márkák közeljövőben növekvő jelentőségét az élelmiszeriparban.
Zajdel-Pawlak úgy véli, hogy a hatékony megközelítés kiterjed a termékdifferenciálásra, az innováció előmozdítására és egy külön piaci rés kialakítására, ahelyett, hogy a termékeket pusztán „pénztárcabarát alternatívaként” pozícionálnák.
A jelentés szerint a lengyel FMCG-piacon a nehéz piaci körülmények ellenére is van lehetőség a növekedésre, és az olyan stratégiák, mint az új, innovatív termékek bevezetése vagy az aktuális trendeknek megfelelő, illetve egyedi igényeket kielégítő prémium termékek kínálata még mindig többletértékesítést hozhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Káosz, döntésképtelenség és bizonytalanság – ezért késik a Mere magyarországi nyitása
Több mint fél éve késik az orosz Mere diszkontlánc első…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >