A kereskedelemben nem okozott sokkhatást a koronavírus magyarországi megjelenése
Mivel a lakosság már korábban felkészülhetett, nem okozott különösebb sokkhatást a kereskedelemben a koronavírus magyarországi megjelenésének bejelentése – jelezte a Magyar Nemzetnek az Országos Kereskedelmi Szövetség a pénteki lapszámban megjelent cikk szerint.
Csütörtökön már messze nem volt olyan kiugróan erős az áruházak látogatottsága, mint a múlt hét utolsó napjaiban. A piaci szereplők még mindig inkább csak helyenként érzékeltek nagyobb keresletet bizonyos árucikkek iránt, ám ennek üteme nem haladta meg a korábbit. Sőt általánosságban az mondható el, hogy az értékesítési forgalom csütörtökön mérsékeltebb volt – derül ki a beszámolóból.
A bejelentést követően inkább a tisztító- és fertőtlenítőszerek, a nagyobb kiszerelésű és a praktikus csomagolású higiénés termékek fogytak jobban a boltokban. Ezekből még előfordulhat hiány, míg a tartós élelmiszereket, alapanyagokat már kisebb lendülettel keresték a vásárlók.
„Mérsékelten élénk keresletet tapasztaltak tegnap a cégek, a fogyasztókat megfontoltság jellemezte. Az üzletek folyamatosan gondoskodnak a polcok feltöltéséről. (…) Az országban rendezett és stabil az áruellátottság” – mondta Vámos György, a szövetség főtitkára. Megjegyezte, hogy fölmérték az árukészleteket is, és az összegzés szerint tartós áruhiányra nem kell számítani, legfeljebb szélsőséges esetben fordulhat elő, hogy egy árucikk készlete kimerül.
„Továbbra is arra biztatjuk a vevőket, hogy átgondoltan vásároljanak, és ne halmozzanak fel indokolatlan mennyiségű élelmiszerkészleteket” – hangsúlyozta Vámos György. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >A foci-EB-n túl a vásárlás is lázban tartja az országot
Online felmérést készített a Pepita.hu, amiből kiderült, hogy Szoboszlai Dominik népszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >