A kereskedelemben nem okozott sokkhatást a koronavírus magyarországi megjelenése
Mivel a lakosság már korábban felkészülhetett, nem okozott különösebb sokkhatást a kereskedelemben a koronavírus magyarországi megjelenésének bejelentése – jelezte a Magyar Nemzetnek az Országos Kereskedelmi Szövetség a pénteki lapszámban megjelent cikk szerint.
Csütörtökön már messze nem volt olyan kiugróan erős az áruházak látogatottsága, mint a múlt hét utolsó napjaiban. A piaci szereplők még mindig inkább csak helyenként érzékeltek nagyobb keresletet bizonyos árucikkek iránt, ám ennek üteme nem haladta meg a korábbit. Sőt általánosságban az mondható el, hogy az értékesítési forgalom csütörtökön mérsékeltebb volt – derül ki a beszámolóból.
A bejelentést követően inkább a tisztító- és fertőtlenítőszerek, a nagyobb kiszerelésű és a praktikus csomagolású higiénés termékek fogytak jobban a boltokban. Ezekből még előfordulhat hiány, míg a tartós élelmiszereket, alapanyagokat már kisebb lendülettel keresték a vásárlók.
„Mérsékelten élénk keresletet tapasztaltak tegnap a cégek, a fogyasztókat megfontoltság jellemezte. Az üzletek folyamatosan gondoskodnak a polcok feltöltéséről. (…) Az országban rendezett és stabil az áruellátottság” – mondta Vámos György, a szövetség főtitkára. Megjegyezte, hogy fölmérték az árukészleteket is, és az összegzés szerint tartós áruhiányra nem kell számítani, legfeljebb szélsőséges esetben fordulhat elő, hogy egy árucikk készlete kimerül.
„Továbbra is arra biztatjuk a vevőket, hogy átgondoltan vásároljanak, és ne halmozzanak fel indokolatlan mennyiségű élelmiszerkészleteket” – hangsúlyozta Vámos György. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >A készpénzfizetési javaslat módosítását kéri az OKSZ
A készpénzfizetési javaslat módosítását kéri az OKSZ Az Országos Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >