A kereskedelemben nem okozott sokkhatást a koronavírus magyarországi megjelenése
Mivel a lakosság már korábban felkészülhetett, nem okozott különösebb sokkhatást a kereskedelemben a koronavírus magyarországi megjelenésének bejelentése – jelezte a Magyar Nemzetnek az Országos Kereskedelmi Szövetség a pénteki lapszámban megjelent cikk szerint.
Csütörtökön már messze nem volt olyan kiugróan erős az áruházak látogatottsága, mint a múlt hét utolsó napjaiban. A piaci szereplők még mindig inkább csak helyenként érzékeltek nagyobb keresletet bizonyos árucikkek iránt, ám ennek üteme nem haladta meg a korábbit. Sőt általánosságban az mondható el, hogy az értékesítési forgalom csütörtökön mérsékeltebb volt – derül ki a beszámolóból.
A bejelentést követően inkább a tisztító- és fertőtlenítőszerek, a nagyobb kiszerelésű és a praktikus csomagolású higiénés termékek fogytak jobban a boltokban. Ezekből még előfordulhat hiány, míg a tartós élelmiszereket, alapanyagokat már kisebb lendülettel keresték a vásárlók.
„Mérsékelten élénk keresletet tapasztaltak tegnap a cégek, a fogyasztókat megfontoltság jellemezte. Az üzletek folyamatosan gondoskodnak a polcok feltöltéséről. (…) Az országban rendezett és stabil az áruellátottság” – mondta Vámos György, a szövetség főtitkára. Megjegyezte, hogy fölmérték az árukészleteket is, és az összegzés szerint tartós áruhiányra nem kell számítani, legfeljebb szélsőséges esetben fordulhat elő, hogy egy árucikk készlete kimerül.
„Továbbra is arra biztatjuk a vevőket, hogy átgondoltan vásároljanak, és ne halmozzanak fel indokolatlan mennyiségű élelmiszerkészleteket” – hangsúlyozta Vámos György. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Megszólalt a MOHU a visszaváltási limit kapcsán
A MOHU október 26-tól 5000 forintra mérsékelte az italcsomagolások visszaváltásánál…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >