A képzés színvonala
Az MVI által a SIRHA szakkiállításon szervezett kerekasztal-beszélgetés érintette a sokat vitatott mesterképzés ügyét és a tanulóképzés színvonalának kérdését is – a témát Varga Zoltán foglalata össze.
Mint ismeretes, 2015. szeptember 1-től a gyakorlati képzőhelyeken csak mester szintű szakemberek irányíthatják a tanulók munkáját. A rendelkezés célja elvben a képzés színvonalának növelése és a képzésben csak a normatív támogatás kedvéért szerepet vállaló „ál-képzőhelyek” kiszűrése. A szűk határidő miatt az ötletet a szakma irreálisnak minősíti; a cukrászok és a pincérek között – speciális körülményeik miatt – kisebb az ellenállás, de a szakácsok többsége ebben a formában nem tartjamegvalósíthatónak a projektet a várt eredménnyel. Ezzel együtt a szakmai szervezetek nem egyforma határozottsággal lépnek fel a tervvel szemben.
A vendéglátóipari szakképzés helyzetének javítására alakult munkacsoport az elképzelés három pontján lát hibalehetőséget: 1. lehet-e elegendő mestert képezni ennyi idő alatt? 2. ha igen, megfelelő minőségben-e? 3. ha minden a tervek szerint alakul, eléri-e célját a rendelkezés, azaz valóban megszűnnek-e az ál-képzőhelyek, illetve nő-e a gyakorlati képzés színvonala? A munkacsoport szorgalmazza a határidő kitolását.
Az intézményi tanulóképzés témájában a munkacsoport tagjai többek között egyetértettek abban, hogy célszerű lenne vizsgakövetelmények alapján a szakács gyakorlati vizsgafeladatokat egységesíteni, és ennek alapján egy feladatbankot összeállítani. A változtatásokat mindenki fontosnak tartaná, de a direkt motiváció hiányában a tételekkel kapcsolatosan eddig még kevesen álltak a feladat mellé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >