A képzés és tudásátadás központi kérdés lesz az agrárgazdaságban a következő években
A készülő digitális agrárstratégia alapja, hogy a mezőgazdasági termelők a mindennapi munkájuk során használni és hasznosítani is tudják a számos új technológiát és az ehhez kapcsolódó tudást, éppen ezért a képzés és tudásátadás központi kérdése lesz a következő éveknek – mondta a mezőgazdaságért felelős államtitkár Kecskeméten.
Feldman Zsolt az AgroFIELD Akadémia rendezvényén kiemelte: a kormány kiemelten kezeli, hogy segítő feltételeket biztosítson a környezetet, a talajt és a vizet egyaránt kímélő precíziós gazdálkodáshoz.
Mint mondta: az új technológiák beszerzésének megkönnyítésén túl azonban fontos szempont, hogy az ehhez szükséges tudás is rendelkezésre álljon, mind a közép- és felsőfokú oktatás, mind pedig a felnőttképzés szintjén.
Ennek érdekében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával jelenleg is folynak az előkészületei a még idén elinduló Digitális Agrárakadémia felépítésének, amely célcsoportonként különböző módon és tartalommal biztosítja a tudás átadását az erre nyitott mezőgazdasági termelők számára – tette hozzá az államtitkár.
Hangsúlyozta: a képzésen, ismeretátadáson és a digitális esélyegyenlőtlenség csökkentésén túl további célja a kormánynak az egyre több bemutató gazdálkodás létrejöttének támogatása is. Az egyes technológiák alkalmazásáról szerzett gyakorlati tapasztalat szintén nélkülözhetetlen a gazdaságok versenyképessége, költségcsökkentése vagy éppen jövedelemtermelő képessége szempontjából.
Az államtitkár szerint, az egyértelműen látszik, hogy üzemmérettől függetlenül a legtöbb magyar mezőgazdasági termelő számára hasznos és megtérülő az új technológiák alkalmazása, de elengedhetetlenül fontos a működtetéshez szükséges tudás megszerzése is, mert csak így lesz hosszútávon is működőképes a beruházás.
Feldman Zsolt kiemelte: a kormányzat jelenleg annak előkészítésén is dolgozik, hogy 2020 után a digitális technológiák hatékonyabb használatát, fejlesztését segítő projektek, beruházások, innovációkat támogató pályázatok jelenjenek meg.
A cél az, hogy „a magyar mezőgazdasági közösség minél szélesebb platformon tudjon így vagy úgy forrásokhoz, illetve erősebb szereplők révén jobb minőségű tudáshoz és információhoz jutni” – fogalmazott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A termelői piacok nemcsak kiváló minőségű élelmiszert, élményt is kínálnak a vásárlóknak
Több, mint 300 helyi termelői piac működik hazánkban, ahol a…
Tovább olvasom >Két rovarölő szer kapott szükséghelyzeti engedélyt amerikai szőlőkabóca ellen
Szükséghelyzeti engedélyt adott a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a NeemAzal-TS…
Tovább olvasom >Beporzó rovarok és a növényvédelmi munkák összeegyeztetése – fókuszban a méhészet
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) július közepén méhészeti bemutatót tartott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >