A Kellanova felvásárlását fontolgatja a Mars egyes források szerint
Az M&M’s és Snickers márkákat gyártó Mars a Cheez-It és Pringles tulajdonosa, a Kellanova esetleges akvizíciójának lehetőségét vizsgálja az ügyet ismerő források szerint.
A tranzakció a Kellanova 27 milliárd dolláros piaci értékét tekintve a CPG-szektor történelmének legnagyobb ügylete lenne és tesztelné a szabályozó hatóságok hajlandóságát a konszolidáció engedélyezésére az ágazatban.
A Kellanova részvényei mintegy 20%-kal emelkedtek azóta, hogy tavaly októberben kivált a WK Kellogg Co-ból, de néhány versenytárshoz, például a Hersheyhez és a Mondelez Internationalhoz képest még mindig alacsonyabb áron kereskedhetők, ami miatt a vállalat potenciális felvásárlási célpont lehet.
A források szerint nem biztos, hogy a Kellanova a Marssal kötendő üzletre törekszik. Egy másik jelentkező is megkörnyékezheti a Kellanovát, és lehetséges, hogy egyik féllel sem jön létre megállapodás – tették hozzá az ügy bizalmas jellegére tekintettel nevük elhallgatását kérő források.
Az eddigi legnagyobb
A Kellanova megvásárlása lenne a Mars eddigi legnagyobb üzlete, amely mellett eltörpülhet a VCA állatkórház-üzemeltető 2017-es 9,1 milliárd dolláros (8,37 milliárd eurós) felvásárlása.
A virginiai McLeanben működő vállalat felvásárlásokkal igyekszik diverzifikálni üzleti tevékenységét. A vállalat az alapító Frank C. Mars leszármazottainak tulajdonában áll, és mintegy 47 milliárd dollár (43,24 milliárd euró) éves forgalmat generál. Három divíziója működik: az állateledeleket gyártó Mars Petcare, a snack-üzletág, a Mars Snacking, valamint Mars Food & Nutrition.
A Kellanova 21 országban gyártja, és több mint 180 országban forgalmazza termékeit. A WK Kelloggból való tavalyi kiválását követően a Kellanovánál maradt a Pop-Tarts és a Rice Krispies Treats snack-márkák, a Morningstar Farms és az Eggo fagyasztott reggelik, valamint egy nemzetközi gabonapehely-üzletág.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Hero Group a brit Deliciously Ella márkát
A svájci élelmiszergyártó Hero Group felvásárolta a Deliciously Ella néven…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >