A kék egészséges, a narancssárga éhségérzetet kelt
Az egészségtudatos európaiak a kék csomagolású élelmiszereket választják – függetlenül attól, mi van a csomagolásban.Az OKI Printing Solutions által megrendelt vizsgálatban résztvevőknek két különböző márkájú gabonapehely, narancslé és
joghurt ital közül kellett választaniuk, és 76 százalékuk gondolta úgy, hogy a
kék csomagolásúak az egészségesebbek.
A színpszichológus a konkrét tulajdonságokhoz nem kötődő
választást azzal magyarázta, hogy a kék nem természetes ételszín, viszont
az "elme", a gondolkodás színe, ami felébreszti a
felelősségérzetet. Nem véletlen, hogy ezzel a színnel jelölik a világon mindenhol az
alacsony energiatartalmú ételeket: a tejet, a tejfölt, a túrókészítményeket, a
fitness termékeket és az ásványvizeket.
A fogyasztók azt hiszik, hogy
ezeknek a termékeknek alacsonyabb a zsírtartalmuk, mint
másoknak. A melegséget, az érzéki élményeket asszociálják az emberek
a narancssárga színhez, ezért használják ezt a színt az élelmiszerek
promótálásakor. A narancssárga ráadásul az éhség érzetét kelti – állítja a
szakértő – ami szintén vásárlásra ösztönöz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >