A kedvenc WC-papírunkat is magunkkal visszük nyaralni
Tiszta, zárható és ne közös használatú legyen – ezek a legfontosabb elvárásaink a mosdóval szemben, ha elutazunk nyaralni. Az otthon töltött hétköznapokhoz képest a párok majdnem háromnegyedének ugyanannyi vagy kevesebb konfliktust okoznak ilyenkor a WC-használati szokások. Az Opinio által a Zewa megbízásából készült reprezentatív felmérésből1 ezek mellett az is kiderül, hogy a magyarok 33%-a visz magával WC-papírt utazáskor a szállodába vagy az apartmanba.
A pihenés, kikapcsolódás, a kaland kedvéért ideiglenesen szívesen feladjuk a megszokott kényelmünket, környezetünket, nincs ez másként az utazás alatti mellékhelyiség-használattal sem, de a többség a mosdó tisztaságánál meghúzza a határvonalat.
A kedvenc piperék is velünk utaznak
A szállás kiválasztásakor az ár sokkal fontosabb szempont az utazók számára, a többség elfogadja, hogy a szálláshely nem nyújtja az otthon megszokott kényelmet és közvetlenül a szobából nyílik a mellékhelység. Csupán 21% nyilatkozott úgy, hogy zavarja ez a megoldás (9% teljesen egyetért, 12% inkább egyetért). A három legfontosabb elvárás a mosdóval szemben a tisztaság (76%), a zárhatóság (47%) és hogy ne kelljen másokkal osztozni rajta (37%).
A mellékhelyiség állapotára mind a nők, mind a férfiak érzékenyek: a megkérdezettek 69 százaléka válaszolta azt, hogy kényes a WC állapotára nyaralás közben (nők: 75%, férfiak: 59%), és jóval kevesebben vannak, akiket inkább (7%) vagy egyáltalán nem (4%) zavar, ha a mosdó nem a legtisztább.
Emellett sokan igyekeznek az otthon megszokott körülményeket megteremteni a napi fürdőszobai rituálékhoz, ezért számos tisztálkodási szert visznek magukkal, a nők sokkal többet és többfélét, mint a férfiak. Az utazáshoz bepakolt piperék között a szinte evidens fogkefe (79%) után a kedvenc tusfürdő (59%) és a saját törölköző (54%) az első három helyezett, de sokan WC-papírt is csomagolnak az útra (férfiak: 29%, nők: 38%; nedves WC-papír esetében: férfiak: 22%, nők: 44%). Van, akinek a WC-papír minősége is fontos egy szállás megítélésében: 19% említette elvárásként, hogy kellően puha legyen, 6%-nak ugyanakkor a kellemes illat is számít. Érdekesség, hogy vannak, akik kifejezetten extra elvárásokkal keresnek szállást: 3% említette, hogy fontos számára a fűthető WC-ülőke.
A konfliktusokat is szabadságra küldjük
Bár az otthon töltött hétköznapok során a WC-használati szokások a párok 39%-ának okoznak konfliktust, utazáskor ezeket is jobban hajlandók vagyunk félretenni: a hazai felnőtt lakosság 41%-a válaszolta azt, hogy utazás közben kicsivel vagy sokkal kevesebb az ilyen típusú nézeteltérés a párjával. A megkérdezettek egyharmadánál nincs különbség, és csupán 12% mondja azt, hogy kicsivel (10%) vagy sokkal (2%) többet veszekednek emiatt, ha elutaznak otthonról.
Ugyanakkor a konfliktusok forrása ilyenkor gyakrabban lehet a kellemetlen szag, hiszen a WC-k többsége a hálószobából nyílik. Erre a problémára megoldást jelenthet a Zewa innovációja, a kifejezetten a mellékhelyiségben kialakuló kellemetlen szagok ellen kifejlesztett Odor Block® technológia: más megoldásokkal szemben, amelyek csak elfedik a nem kívánatos szagokat, a Zewa Deluxe illatosított toalettpapírok rövid idő alatt semlegesítik is azokat.
1 Az Opinio Institue Kft. felmérése a 16–59 éves lakosság körében (a kutatás kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely, település típusa és régiója szerint reprezentatív). A kutatásban összesen 1109 fő vett részt, a mérés hibahatára 3%, azaz a fent bemutatott %-os arányszámok maximum ennyivel térhetnek el attól, mint amit az ország összes 16 és 59 év közötti lakosának lekérdezése eredményezett volna.
Kapcsolódó cikkeink
Karácsonyi hangulat már az előkészületek során is: Zewa tippek
Akkor ünnep igazán az ünnep, ha ragyog – azaz, ha…
Tovább olvasom >Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >