A kávépiac is egyre árérzékenyebb
A világ kávétermelése folyamatosan nő, a hazai piac pedig követi azt, bár mindkettő enyhe gyengülést mutatott tavaly – a Valdo Café a világ kávétermelésének trendjét hasonlította össze saját, hazai piacon szerzett tapasztalataival.
Egy évvel ezelőtt a hazai kávégépekkel foglalkozó cég enyhe, ügyfelenként mindössze 4-6%-os forgalomcsökkenést jelentett be, ami már akkor is elmaradt a várakozásoktól. Kaszás László, a Valdo vezetője szerint az elmúlt egy évben továbbra is enyhe gyengülés volt megfigyelhető a piacon, ami elsősorban a vendéglátóhelyek forgalmának csökkenésével, valamint a munkaadók HR politikájának változásával magyarázható.
2009-ben a világon összesen 7,4 millió kg kávét termeltek a 49 számon tartott termelő országban. Bár tavaly a válságnak köszönhetően 3,5%-os visszaesés következett be 2008-hoz képest, a termelés trendje folyamatosan emelkedik. Fontos azt is megemlíteni, hogy ez a 3,5 5%-os visszaesés kevesebb, mint a fele a 2006-ról 2007-re történő 7,6%-os visszaesésnek, amikor nem volt gazdasági világválság. 2004 és 2009 között 6%-ot emelkedett a világ kávétermelése, tehát 1,2-% lett az éves átlagos emelkedés.
A Valdo vezetője hazánkkal kapcsolatban elmondta, hogy tapasztalatai szerint egyre inkább az olcsóbb termékekre állnak át az emberek. Visszafogják költéseiket, megnézik, hogy mi mennyibe kerül. Az irodákban is egyre több az olcsóbb bolti kávé, és a vendéglátó egységek helyett egyre többen kávéznak otthon. Ezért kevés vendéglátós gondolkodik előre öt-tíz évre, és egyre több helyen az ár az elsődleges szempont.
Kaszás László kiemelte: persze a gyártók is látják ezt, így egyre több olcsó és gazdaságos gép jelenik meg a piacon.
A Valdo reményei szerint a következő másfél két év alatt letisztul kicsit a kávégépes piac, és újra növekedésnek indul a fogyasztás.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >