A kávépiac is egyre árérzékenyebb
A világ kávétermelése folyamatosan nő, a hazai piac pedig követi azt, bár mindkettő enyhe gyengülést mutatott tavaly – a Valdo Café a világ kávétermelésének trendjét hasonlította össze saját, hazai piacon szerzett tapasztalataival.
Egy évvel ezelőtt a hazai kávégépekkel foglalkozó cég enyhe, ügyfelenként mindössze 4-6%-os forgalomcsökkenést jelentett be, ami már akkor is elmaradt a várakozásoktól. Kaszás László, a Valdo vezetője szerint az elmúlt egy évben továbbra is enyhe gyengülés volt megfigyelhető a piacon, ami elsősorban a vendéglátóhelyek forgalmának csökkenésével, valamint a munkaadók HR politikájának változásával magyarázható.
2009-ben a világon összesen 7,4 millió kg kávét termeltek a 49 számon tartott termelő országban. Bár tavaly a válságnak köszönhetően 3,5%-os visszaesés következett be 2008-hoz képest, a termelés trendje folyamatosan emelkedik. Fontos azt is megemlíteni, hogy ez a 3,5 5%-os visszaesés kevesebb, mint a fele a 2006-ról 2007-re történő 7,6%-os visszaesésnek, amikor nem volt gazdasági világválság. 2004 és 2009 között 6%-ot emelkedett a világ kávétermelése, tehát 1,2-% lett az éves átlagos emelkedés.
A Valdo vezetője hazánkkal kapcsolatban elmondta, hogy tapasztalatai szerint egyre inkább az olcsóbb termékekre állnak át az emberek. Visszafogják költéseiket, megnézik, hogy mi mennyibe kerül. Az irodákban is egyre több az olcsóbb bolti kávé, és a vendéglátó egységek helyett egyre többen kávéznak otthon. Ezért kevés vendéglátós gondolkodik előre öt-tíz évre, és egyre több helyen az ár az elsődleges szempont.
Kaszás László kiemelte: persze a gyártók is látják ezt, így egyre több olcsó és gazdaságos gép jelenik meg a piacon.
A Valdo reményei szerint a következő másfél két év alatt letisztul kicsit a kávégépes piac, és újra növekedésnek indul a fogyasztás.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >