A kávé, ami összeköt: trendek és kihívások a kávépiacon
A kávé ma már a mindennapi életünk része, és bár az árak emelkedése miatt bizonyos értelemben luxuscikké válhat, mégis az egyik utolsó dolog, amiről lemondanánk. A kávéfogyasztás globálisan növekszik, de a világpiaci árak folyamatosan reagálnak a gazdasági, társadalmi és környezeti folyamatokra. Takács Péter, a Julius Meinl Hungary ügyvezető igazgatója szerint a kávépiac jelenlegi helyzete és jövője számos kihívást és izgalmas trendet rejt magában – olvashatjuk a az Index cikkében.
Az arabica és a robusta kávék árai jelentős eltérést mutatnak, de az utóbbi időben bizonyos robusta kávék már drágábbak, mint az arabica. Ez részben a termesztési körülmények és a légkör felmelegedésének következménye, hiszen a termőterületek egyre magasabbra kerülnek a tengerszint felett, ami növeli az előállítás költségeit. Ugyanakkor a kávé már nem csupán egy egyszerű mezőgazdasági termék, hanem stratégiai árucikk is, amelynek árát a globális kereslet, az infláció és a szállítási költségek is befolyásolják.
A Julius Meinl kiemelten fontosnak tartja, hogy a kávé a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal jusson el a fogyasztókhoz. Takács Péter elmondása szerint a vállalat zéró emissziós szállítócégekkel dolgozik, komposztálható kapszulákat és csomagolásokat vezetett be, valamint aktívan támogatja a termelőket, különösen Kolumbiában. A fenntarthatóság kulcsfontosságú, hiszen ha nem vigyázunk a termőhelyekre és a termesztési folyamatokra, az hosszú távon a kávé minőségének és elérhetőségének rovására mehet.
A kávézás mindig is a társasági élet szerves része volt, különösen Magyarországon, ahol a bécsi és párizsi kávéházi kultúra erős nyomot hagyott. Bár a 20. század és a COVID-járvány időszakai megtépázták ezt a hagyományt, az elmúlt években újraéledni látszik. A magyar fogyasztók egyre nyitottabbak az új kávéfajtákra és -stílusokra, miközben a minőségi kávézók ismét a társas érintkezés kedvelt helyszíneivé váltak.
A Julius Meinl jelenleg nem tervez saját kávéházat nyitni Magyarországon, de partnereiken keresztül számos helyen elérhetők prémium kávéik. A cég a minőségi kávézás élményét kívánja népszerűsíteni, és arra ösztönöz, hogy a kávézás ne csupán rutin, hanem élmény legyen. Ahogy Takács Péter fogalmazott: „Mi a Julius Meinlnél azt az élményt szeretnénk visszahozni, amikor a kávé egymás mellé ülteti az embereket, hogy beszélgessenek és figyeljenek a másikra.”
A kávépiac jövője izgalmas, de a fenntarthatóság, a minőség és a társadalmi szerepvállalás kulcsfontosságú ahhoz, hogy ez az egyedülálló ital hosszú távon is megőrizze helyét mindennapi életünkben.
Kapcsolódó cikkeink
Miért fizetünk többet a reggeli koffeindózisért?
Azt gondolom, kevesen tudunk sikeresen elkezdeni egy átlagos napot egy…
Tovább olvasom >Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >