A kávé, ami összeköt: trendek és kihívások a kávépiacon
A kávé ma már a mindennapi életünk része, és bár az árak emelkedése miatt bizonyos értelemben luxuscikké válhat, mégis az egyik utolsó dolog, amiről lemondanánk. A kávéfogyasztás globálisan növekszik, de a világpiaci árak folyamatosan reagálnak a gazdasági, társadalmi és környezeti folyamatokra. Takács Péter, a Julius Meinl Hungary ügyvezető igazgatója szerint a kávépiac jelenlegi helyzete és jövője számos kihívást és izgalmas trendet rejt magában – olvashatjuk a az Index cikkében.
Az arabica és a robusta kávék árai jelentős eltérést mutatnak, de az utóbbi időben bizonyos robusta kávék már drágábbak, mint az arabica. Ez részben a termesztési körülmények és a légkör felmelegedésének következménye, hiszen a termőterületek egyre magasabbra kerülnek a tengerszint felett, ami növeli az előállítás költségeit. Ugyanakkor a kávé már nem csupán egy egyszerű mezőgazdasági termék, hanem stratégiai árucikk is, amelynek árát a globális kereslet, az infláció és a szállítási költségek is befolyásolják.
A Julius Meinl kiemelten fontosnak tartja, hogy a kávé a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal jusson el a fogyasztókhoz. Takács Péter elmondása szerint a vállalat zéró emissziós szállítócégekkel dolgozik, komposztálható kapszulákat és csomagolásokat vezetett be, valamint aktívan támogatja a termelőket, különösen Kolumbiában. A fenntarthatóság kulcsfontosságú, hiszen ha nem vigyázunk a termőhelyekre és a termesztési folyamatokra, az hosszú távon a kávé minőségének és elérhetőségének rovására mehet.
A kávézás mindig is a társasági élet szerves része volt, különösen Magyarországon, ahol a bécsi és párizsi kávéházi kultúra erős nyomot hagyott. Bár a 20. század és a COVID-járvány időszakai megtépázták ezt a hagyományt, az elmúlt években újraéledni látszik. A magyar fogyasztók egyre nyitottabbak az új kávéfajtákra és -stílusokra, miközben a minőségi kávézók ismét a társas érintkezés kedvelt helyszíneivé váltak.
A Julius Meinl jelenleg nem tervez saját kávéházat nyitni Magyarországon, de partnereiken keresztül számos helyen elérhetők prémium kávéik. A cég a minőségi kávézás élményét kívánja népszerűsíteni, és arra ösztönöz, hogy a kávézás ne csupán rutin, hanem élmény legyen. Ahogy Takács Péter fogalmazott: „Mi a Julius Meinlnél azt az élményt szeretnénk visszahozni, amikor a kávé egymás mellé ülteti az embereket, hogy beszélgessenek és figyeljenek a másikra.”
A kávépiac jövője izgalmas, de a fenntarthatóság, a minőség és a társadalmi szerepvállalás kulcsfontosságú ahhoz, hogy ez az egyedülálló ital hosszú távon is megőrizze helyét mindennapi életünkben.
Kapcsolódó cikkeink
Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >Pincér, kávé van a fagylaltomban! – A nap videója
Szerintünk a kávék közé is illene, de a fagylaltlapon is…
Tovább olvasom >L’OR bemutatja a Ferrari Hypercar-partnerség ihlette Passione Rossa kávékülönlegességét
A L’OR Espresso büszkén mutatja be az új L’OR Passione…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >