Magyar bevásárlóturizmus Burgenlandban
A 35 millió eurós karácsonyi bevétel mintegy 20 százalékát magyar vásárlók hagyják a burgenlandi üzletekben – közölte az MTI érdeklődésére a keleti osztrák határtartomány gazdasági kamarája.
A legtöbb pénzt – vásárlásaik összértékének 36 százalékát – ruházati cikkekre és lábbelikre költik a határ túloldalára látogató magyarok, de előkelő helyen állnak „bevásárlólistájukon” az élelmiszerek is (22 százalék).
A tavalyi évről nem állnak rendelkezésre pontos adatok, de a kereskedők arról számolnak be, hogy idén valamivel több a magyar vásárló, mint az előző évben – mondta Harald Schermann szóvivő az MTI érdeklődésére.
Éves szinten 130 millió eurót költenek a magyarok a burgenlandi üzletekben. Ez az összes éves forgalom 15 százaléka, és több mint a felét teszi ki annak a vásárlóerőnek, amit a burgenlandi lakosok külföldön vagy az interneten – tehát nem a burgenlandi üzletekben – költenek el.
A legtöbb magyar Nezsidert (Neusiedl am See), Pándorfalut (Parndorf), Kismartont (Eisenstadt) és Felsőőrt (Oberwart) keresi fel. A Burgenlanddal ugyancsak szomszédos, de Magyarországnál rövidebb szakaszon határos Szlovákiából kevesebb vásárló érkezik. Ők leginkább Nezsiderben és a pándorfalui outlet bevásárlóközpontban néznek körül, vagy az onnan autópályán könnyen elérhető osztrák fővárosban.
A burgenlandi kereskedők tapasztalatai szerint az idei karácsonyon a sportfelszerelések fogynak a szokottnál is jobban, és ebben minden bizonnyal az időjárásnak is szerepe van. A karácsonyi előtti utolsó szombati napon (vasárnap zárva tartanak az üzletek) az illatszerek, órák, ékszerek iránt is különösen nagy volt a kereslet.
A kamara arra számít, hogy mivel december 24-e idén pénteki napra esik, a karácsonyig hátra lévő napokban is nagyon sok vásárló fordul meg az üzletekben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >