Magyar bevásárlóturizmus Burgenlandban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 21. 11:35

A 35 millió eurós karácsonyi bevétel mintegy 20 százalékát magyar vásárlók hagyják a burgenlandi üzletekben – közölte az MTI érdeklődésére a keleti osztrák határtartomány gazdasági kamarája.

A legtöbb pénzt – vásárlásaik összértékének 36 százalékát – ruházati cikkekre és lábbelikre költik a határ túloldalára látogató magyarok, de előkelő helyen állnak „bevásárlólistájukon” az élelmiszerek is (22 százalék).

A tavalyi évről nem állnak rendelkezésre pontos adatok, de a kereskedők arról számolnak be, hogy idén valamivel több a magyar vásárló, mint az előző évben – mondta Harald Schermann szóvivő az MTI érdeklődésére.

Éves szinten 130 millió eurót költenek a magyarok a burgenlandi üzletekben. Ez az összes éves forgalom 15 százaléka, és több mint a felét teszi ki annak a vásárlóerőnek, amit a burgenlandi lakosok külföldön vagy az interneten – tehát nem a burgenlandi üzletekben – költenek el.

A legtöbb magyar Nezsidert (Neusiedl am See), Pándorfalut (Parndorf), Kismartont (Eisenstadt) és Felsőőrt (Oberwart) keresi fel. A Burgenlanddal ugyancsak szomszédos, de Magyarországnál rövidebb szakaszon határos Szlovákiából kevesebb vásárló érkezik. Ők leginkább Nezsiderben és a pándorfalui outlet bevásárlóközpontban néznek körül, vagy az onnan autópályán könnyen elérhető osztrák fővárosban.

A burgenlandi kereskedők tapasztalatai szerint az idei karácsonyon a sportfelszerelések fogynak a szokottnál is jobban, és ebben minden bizonnyal az időjárásnak is szerepe van. A karácsonyi előtti utolsó szombati napon (vasárnap zárva tartanak az üzletek) az illatszerek, órák, ékszerek iránt is különösen nagy volt a kereslet.

A kamara arra számít, hogy mivel december 24-e idén pénteki napra esik, a karácsonyig hátra lévő napokban is nagyon sok vásárló fordul meg az üzletekben.

Kapcsolódó cikkeink