A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi szektor számára, különösen a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás terén. A dán gyökerű vállalat célja, hogy 2032-re 50,4%-kal csökkentse abszolút szén-dioxid-kibocsátását a 2022-es évhez képest. Ezt az ambiciózus célt a Science Based Targets Initiative (SBTi) is jóváhagyta, ami igazolja, hogy a JYSK elkötelezetten és globális szabványok szerint dolgozik a klímaváltozás elleni küzdelem érdekében.
Szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és beszállítói együttműködés
A JYSK teljes szén-dioxid-kibocsátásának körülbelül 93%-a a beszállítóitól vásárolt termékekhez és szolgáltatásokhoz köthető, ezért kiemelten fontos, hogy partnerei is mérjék és csökkentsék saját kibocsátásaikat. Ennek érdekében a vállalat elvárja, hogy beszállítói 2028 végéig hitelesíttessék az SBTi-vel fenntarthatósági céljaikat. Ez a lépés biztosítja, hogy a JYSK ne csak saját, de az értékláncában található partnerek kibocsátásának csökkentését is elősegítse. Ez a szoros együttműködés alapvető fontosságú ahhoz, hogy a vállalat elérje kitűzött klímacéljait, és megerősítse szerepét a fenntarthatósági kezdeményezések élvonalában.
Fenntarthatósági intézkedések a gyártás során
A gyártási folyamatokban a JYSK számos innovatív megoldást vezetett be, amelyek csökkentik a környezet terhelését. Például eltávolították az alumínium dekorációs elemeket népszerű kerti székeikről, amivel évente 22 tonna alumínium felhasználását kerülik el. Ez jelentős lépés, amely a cég elkötelezettségét mutatja a fenntarthatóbb gyártási módszerek iránt, anélkül, hogy a termékek minőségét csökkentenék. Emellett a paplanok új csomagolási módja – amely FSC tanúsítvánnyal rendelkező kartonból készült haspántos csomagolást használ – lehetővé teszi, hogy a szállítás során kevesebb helyet foglaljanak a termékek, így évente több mint 40 konténerrel kevesebb szükséges a szállításhoz.
Fenntarthatóság a csomagolásban és alapanyagokban
A JYSK különösen odafigyel a csomagolás fenntarthatóvá tételére és az alapanyag-felhasználás minimalizálására. Az elmúlt évek során például a vállalat eltávolította a műanyag csomagolásokat az ágyneműkről, helyettük kartondobozokat használva. Ezzel évente 27 millió műanyag zacskót és körülbelül 475 tonna műanyag felhasználását kerülte el. A JYSK emellett 2006 óta tagja a Forest Stewardship Councilnak (FSC), és 2024 végére minden fa-, papír- és kartonterméke FSC-tanúsítvánnyal rendelkezik majd. A hagyományos gyapottermelés környezeti terhelésének csökkentése érdekében a vállalat 2024 végére célul tűzte ki, hogy minden textilterméke fenntartható forrásból származó gyapotot használjon.
Zöld megoldások az ellátási láncban és logisztikai központokban
A JYSK ecseri logisztikai központja példaként szolgál a fenntarthatósági törekvések megvalósítására. Ez a regionális központ évente körülbelül 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást takarít meg, ami nagyjából 3600 tonna szén-dioxid-kibocsátás csökkenését jelenti. Az épület tetején hatalmas napelempark található, amely a központ energiafogyasztásának jelentős részét fedezi. A létesítmény emellett modern megoldásokat alkalmaz, mint a napkollektorok, hőszivattyúk és elektromos targoncák, valamint a munkatársak és látogatók számára elérhető elektromosautó-töltők.
Jövőbeli tervek és célkitűzések
A JYSK elkötelezett amellett, hogy a jövőben is fenntartható megoldásokat építsen be működésébe, legyen szó megújuló energiaforrások alkalmazásáról, az energiatakarékos hűtési-fűtési rendszerek bevezetéséről vagy a szállítás során keletkező kibocsátások minimalizálásáról. A vállalat célja, hogy a fenntarthatóság ne csak szlogen legyen, hanem a mindennapi működés alapvető eleme. Ezzel a hozzáállással a JYSK nemcsak hogy megfelel a vásárlói és társadalmi elvárásoknak, hanem egy fenntarthatóbb jövő építéséhez is aktívan hozzájárul.
Kapcsolódó cikkeink
DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >