A jövőben csak magyar beszállítóktól szerzi be az alapvető tejtermékeket és a tojást az ALDI
Az ALDI Magyarország tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét: az áruházlánc az alapvető tejtermékeket magyar beszállítóktól vásárolja, amelyek kizárólag magyar tejet dolgoznak fel az ALDI vásárlói számára. A jövő év elejétől pedig az üzleteiben kapható valamennyi tojás is csak magyar forrásból érkezik majd. Az állandó kínálatban kapható friss húsok mellett így újabb két kategóriában áll át belföldön, magyar alapanyagból készülő, magyar, illetve hazai termékek beszerzésére és forgalmazására a vállalat. Az áruházlánc magyar cégeknek szóló, nemzetközi beszállítói programot indít 2022-ben.
Az ALDI Magyarország számára kiemelten fontos, hogy vásárlói számára magas minőségű, lehetőség szerint magyar forrásból, hazai alapanyagból készülő termékeket kínáljon a lehető legkedvezőbb áron. A vállalat az elmúlt 13 évben következetesen valósította meg ezt a stratégiát, aminek köszönhetően a nyári főszezonban az immár 120 termékből álló zöldség- és gyümölcskínálatának mintegy 80%-a magyar termelőktől és beszállítóktól érkezik. Ugyancsak ennek a stratégiának az eredménye, hogy 2021 októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható, friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek csak magyar beszállítóktól érkeznek az ALDI-ba, amelyek 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára.
Az ALDI most újabb termékcsoportok esetében tér át magyar forrásra: 2021 decemberétől az alapvető tejtermékek kizárólag magyar tej feldolgozásával, hazai beszállítóktól érkeznek az áruházlánc 151 magyarországi üzletének polcaira. A vállalat 2008-as piacra lépése óta 29 alapvető tejtermék magyar, ez a szám 2021 végére több mint a duplájára emelkedik. A választékbővítésnek is köszönhetően az ALDI 65 alapvető tejterméke – valamennyi konvencionális tej, trappista sajt, tejföl, kefir, natúr joghurt, rögös túró, túró rudi – magyar tejből, hazai feldolgozónál készül. Kivételt csak azok a termékek képeznek, mint például a biotej, a biojoghurt, amelyek nem elérhetők Magyarországon az ALDI számára szükséges mennyiségben. A jövő évelejétől pedig minden típusú és kiszerelésű tojást magyar forrásból szerez be az ALDI.
„Tovább bővítjük a magyar alapanyagokból hazai feldolgozóüzemek által készített termékeink körét: 65 alapvető tejtermékünk magyar gazdáktól érkező tejből, Magyarországon készül, egyúttal hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetünk be. A jövő év elejétől pedig valamennyi általunk értékesített tojás – még a biotojás is – magyar forrású lesz. A 100%-ban magyar frisshús-választékunk mellett az általunk értékesített évi több mint 40 millió liter tej, közel 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, közel 7 millió darab kefir és 3,5 millió darab natúr joghurt, illetve közel 90 millió darab tojás mind magyar forrásból érkezik, és a hazai agráriumnak – gazdáknak, tejfeldolgozóknak, összességében több ezer embernek – biztosít stabil hazai felvevőpiacot, kiszámítható partnerséget és megélhetést. A rövidebb szállítási láncnak köszönhetően egyes tejek például a fejéstől számított 18-24 órán belül már az üzleteink polcain vannak, de a savanyított tejtermékek esetében is mindössze 4-6 nap az átfutási idő, így a fogyasztók nálunk garantáltan friss, magyar tejtermékek közül választhatnak” – mondta Pusztai Ádám, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos beszerzési igazgatója.
Az ALDI tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Szlovéniában és Lengyelországban az ottani ALDI-hálózatban már sikeresen debütált több kiváló magyar tejtermék, de ez csak a kezdet. A jövőben az ALDI Magyarország azon dolgozik, hogy rajta, illetve az ALDI Észak és ALDI Dél vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el egy 430 milliós lakosságú piacra. Ennek érdekében az ALDI Magyarország 2022-ben magyar beszállítóknak szervez bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi beszerzési platformon. A programba bekapcsolódó cégeknek lehetőségük lesz megismertetni termékeiket azokkal a beszerzési munkatársakkal, akik a két vállalatcsoportban az európai állandó, illetve szezonális termékeket kiválasztják.
„Üdvözlendő az ALDI előremutató hozzáállása a magyar forrásból származó termékek iránt. Köszönettel tartozunk a vállalatnak, amiért újra és újra kiáll a magyar termékek iránt. Októberben közösen jelentettük be, hogy az állandó kínálatában elérhető frisshús termékeik immár teljes mértékben magyar alapanyagokból készült húsokat tartalmaznak. Ma pedig egy újabb mérföldkőnek számító állomásról adhatunk számot, mivel mostantól az ALDI az alapvető tejtermékeket, valamint a tojást, kizárólag magyar termelőktől szerzi be. Nagyon örülök, hogy üzletpolitikájuk ilyen előremutató és bízom benne, hogy minél többen követik példájukat! A tárcánál mi is arra törekszünk, hogy a fogyasztókat a friss, hazai alapanyagokból készült élelmiszerek vásárlására ösztönözzük” – mondta Dr. Nagy István agrárminiszter.
„Az ALDI 2013 óta működik együtt a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, aminek eredményeként a kínálatában 272 terméken, köztük számos tojáson és tejterméken láthatók a Magyar Termék védjegyek, amelyek a vásárlók számára hitelesen tanúsítják az áru hazai eredetét és megbízhatóságát” – nyilatkozta az ALDI bejelentése kapcsán Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint az ALDI más módon is támogatja a hazai származást igazoló legismertebb és legelismertebb védjegyet használó áruk értékesítését. Az akciós újságjában például folyamatosan kiemelten jelöli a Magyar Termék védjegyes termékeket, és népszerűsítette a tavaly útjára indult „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalmat is. Tevékenysége elismeréseként az ALDI 2020-ban a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj versenyen különdíjat kapott kiemelkedő védjegykommunikációjáért.
„A tojás kiváló tápláló és élvezeti értékű élelmiszer, amelynek biológiai értéke 100%. Fogyasztása évente átlagosan 2-3 %-kal növekszik, az egyik legnépszerűbb élelmiszer. A Magyar Tojásszövetség nagyra értékeli az ALDI döntését, és ismerve az állattartók rendkívül nehéz helyzetét bízunk abban, hogy a jövőben Magyarországon az átvételi árak elismerik a ráfordításokat és egy szerény nyereséget is biztosítanak a termelők számára” – mondta Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke.
Üdvözöljük, hogy az ALDI az állandó kínálatban kapható frisshúsokat követően az alapvető tejtermékek és a tojás esetében is elköteleződik a hazai termelők és élelmiszer-feldolgozók mellett. Különösen fontos ez napjainkban, amikor is a drasztikus mértékben megnövekedett takarmányalapanyag- és energiaárak miatt a magyar állattartók és az élelmiszerüzemek egyaránt nehéz helyzetben vannak – hangsúlyozta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. Hozzátette: Az ALDI lépése amellett, hogy segíti az agrár- és élelmiszer-gazdaság hazai szereplőit, hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez és – a rövidebb szállítási távolságok miatt – a környezet védelméhez is. Őszintén reméljük, hogy más kiskereskedelmi láncok is követik az ALDI példáját.
„Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. több mint 5 éve, 2016. áprilisában vált a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagjává. Akkor olyan közös célokat, ill. olyan témaköröket fogalmaztunk meg, melyekben egyértelmű volt a piaci szereplők érdekközössége. Az egyik ilyen cél volt az, hogy a hazai tejtermelők és a feldolgozók hazai tej és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat, így az ALDI-t is, de az is, hogy a Tejszívlogó védjegy egyre több ALDI tejtermékre felkerüljön, ezzel is hangsúlyozva a termékek magas minőségét és megbízhatóságát. A Tej Terméktanács nevében köszönöm az ALDI által bejelentett lépéseket” – mondta Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
200 millió eurót költ a Tesco a beszállítói kapcsolatokra Írországban
A Tesco Ireland több mint 200 millió eurót költ arra,…
Tovább olvasom >A városközpontokban kezd terjeszkedni a Lidl és az Aldi
A városközpontok felé mozdulnak a német diszkontok: a Lidl és…
Tovább olvasom >Távozott az Aldi stratégiai vezetője, Dr. Christian Bock családi okokra hivatkozva vonult vissza
A kiskereskedelmi szektor egyik elismert szakembere, Dr. Christian Bock váratlanul…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >