A jövő szállítmányozása: új fejlesztés a P&G ellátási láncában – nemcsak hatékonyabb, fenntarthatóbb is
Új ellátási lánc módszert kezdett tesztelni a Procter & Gamble: hibrid rakodást vezet be a vállalati végpontok közötti ellátásban a Közép-Európába és Közép-Ázsiába irányuló útvonalakon. A szállítás ezeken az útvonalakon rendkívül igényes és hosszú, ezért egy hatékonyabb és fenntarthatóbb megoldás nagyban hozzájárul a kipufogógáz- és széndioxidkibocsátás csökkentéséhez.

Ez a megközelítés lehetővé teszi a konténer vagy teherautó helyének maximalizálását
A fenntarthatóság a P&G európai ellátási lánc stratégiájának kritikus eleme. Az újonnan bevezetésre kerülő hibrid rakodás kombinálja a különböző szállítási módokat, mint a raklaprakodás, a padlórakodás (az áruk rakodása közvetlenül a szállítótartály vagy a teherautó padlójára) illetve a vegyes rakodást. Emellett optimalizálja az áruk helykihasználását a hatékonyság és a fenntarthatóbb szállítmányozás javítása valamint a szállítási költségek csökkentése érdekében. Ez a megközelítés lehetővé teszi a konténer vagy teherautó helyének maximalizálását, azaz a holtterek minimálisra csökkentését, és alkalmazkodik a szállított áruk különböző típusaihoz. A hibrid rakodás tehát lényegében az ellátási láncban a különböző rakodási módszerek legjobb gyakorlatainak kihasználására összpontosít, hogy hatékonyabb és költséghatékonyabb szállítási folyamatot hozzon létre.
A P&G termékeit Magyarországon többezer kamion szállítmányozza, fő logisztikai központja pedig Csehországban található, az innen induló Közép-európai és Közép-ázsiai rakományok évente mintegy 99 fuvarral való csökkentése az új módszernek köszönhetően közel 500 000 kilométernyi utazást takarít meg, ezért a hibrid rakodás bevezetése jelentős lépés a teljes ellátási lánc fenntartható működtetése felé.
„Izgatottan várjuk az új ellátási láncban rejlő lehetőségeket
– mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble vállalati kommunikációs vezetője.
A Közép-Ázsiába tartó útvonalakon a hibrid holtrakomány-rakodás nemcsak azt teszi lehetővé, hogy hatékonyabban irányítsuk logisztikai műveleteinket, hanem jelentősen hozzájárul ahhoz is, hogy akár 510 tonnával csökkentsük a széndioxidkibocsátást.”
Az új ellátási terv része a P&G szélesebb körű stratégiájának, amely az egész ellátási láncban az innovációra és a fenntarthatóságra összpontosít. A vállalat további pozitív teszteredményekre számít, és továbbra is olyan ellátási lánc-innovációkat tervez, amelyek racionalizálják az áruk gyárból a fogyasztóhoz való eljuttatásának folyamatát. A P&G emellett a mesterséges intelligencia segítségével tovább fokozza a teherautók ütemezésének optimalizálását, az üresjárati idő minimalizálást és a dinamikus útvonaltervezés révén a töltöttségi arányok növelését. A jövőbeni még hatékonyabb szállítmányozási megoldásokért további kísérletek is folynak, mint a kisebb légellenállást célzó összecsukható raktér, két szerelvény összekapcsolása, vasúti szállítás növelése, az üresjáratok mindkét irányú megszüntetése, AI vezérelt árukeresés és az összes európai szállítási pont (gyárak, logisztikai egységek) teljeskörű összekapcsolása.
Kapcsolódó cikkeink
Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Két új raktárcsarnok épül idén Fóton és Pátyon – 88 ezer négyzetméterrel bővül a hazai fejlesztő kínálata
Két új, összesen több mint 88 ezer négyzetméteres fenntartható ipari és logisztikai csarnok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >