A jövő szállítmányozása: új fejlesztés a P&G ellátási láncában – nemcsak hatékonyabb, fenntarthatóbb is
Új ellátási lánc módszert kezdett tesztelni a Procter & Gamble: hibrid rakodást vezet be a vállalati végpontok közötti ellátásban a Közép-Európába és Közép-Ázsiába irányuló útvonalakon. A szállítás ezeken az útvonalakon rendkívül igényes és hosszú, ezért egy hatékonyabb és fenntarthatóbb megoldás nagyban hozzájárul a kipufogógáz- és széndioxidkibocsátás csökkentéséhez.
A fenntarthatóság a P&G európai ellátási lánc stratégiájának kritikus eleme. Az újonnan bevezetésre kerülő hibrid rakodás kombinálja a különböző szállítási módokat, mint a raklaprakodás, a padlórakodás (az áruk rakodása közvetlenül a szállítótartály vagy a teherautó padlójára) illetve a vegyes rakodást. Emellett optimalizálja az áruk helykihasználását a hatékonyság és a fenntarthatóbb szállítmányozás javítása valamint a szállítási költségek csökkentése érdekében. Ez a megközelítés lehetővé teszi a konténer vagy teherautó helyének maximalizálását, azaz a holtterek minimálisra csökkentését, és alkalmazkodik a szállított áruk különböző típusaihoz. A hibrid rakodás tehát lényegében az ellátási láncban a különböző rakodási módszerek legjobb gyakorlatainak kihasználására összpontosít, hogy hatékonyabb és költséghatékonyabb szállítási folyamatot hozzon létre.
A P&G termékeit Magyarországon többezer kamion szállítmányozza, fő logisztikai központja pedig Csehországban található, az innen induló Közép-európai és Közép-ázsiai rakományok évente mintegy 99 fuvarral való csökkentése az új módszernek köszönhetően közel 500 000 kilométernyi utazást takarít meg, ezért a hibrid rakodás bevezetése jelentős lépés a teljes ellátási lánc fenntartható működtetése felé.
„Izgatottan várjuk az új ellátási láncban rejlő lehetőségeket
– mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble vállalati kommunikációs vezetője.
A Közép-Ázsiába tartó útvonalakon a hibrid holtrakomány-rakodás nemcsak azt teszi lehetővé, hogy hatékonyabban irányítsuk logisztikai műveleteinket, hanem jelentősen hozzájárul ahhoz is, hogy akár 510 tonnával csökkentsük a széndioxidkibocsátást.”
Az új ellátási terv része a P&G szélesebb körű stratégiájának, amely az egész ellátási láncban az innovációra és a fenntarthatóságra összpontosít. A vállalat további pozitív teszteredményekre számít, és továbbra is olyan ellátási lánc-innovációkat tervez, amelyek racionalizálják az áruk gyárból a fogyasztóhoz való eljuttatásának folyamatát. A P&G emellett a mesterséges intelligencia segítségével tovább fokozza a teherautók ütemezésének optimalizálását, az üresjárati idő minimalizálást és a dinamikus útvonaltervezés révén a töltöttségi arányok növelését. A jövőbeni még hatékonyabb szállítmányozási megoldásokért további kísérletek is folynak, mint a kisebb légellenállást célzó összecsukható raktér, két szerelvény összekapcsolása, vasúti szállítás növelése, az üresjáratok mindkét irányú megszüntetése, AI vezérelt árukeresés és az összes európai szállítási pont (gyárak, logisztikai egységek) teljeskörű összekapcsolása.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >Bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >