A jövő szállítmányozása: új fejlesztés a P&G ellátási láncában – nemcsak hatékonyabb, fenntarthatóbb is
Új ellátási lánc módszert kezdett tesztelni a Procter & Gamble: hibrid rakodást vezet be a vállalati végpontok közötti ellátásban a Közép-Európába és Közép-Ázsiába irányuló útvonalakon. A szállítás ezeken az útvonalakon rendkívül igényes és hosszú, ezért egy hatékonyabb és fenntarthatóbb megoldás nagyban hozzájárul a kipufogógáz- és széndioxidkibocsátás csökkentéséhez.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/hibrid-rakodas-1-1024x765.png)
Ez a megközelítés lehetővé teszi a konténer vagy teherautó helyének maximalizálását
A fenntarthatóság a P&G európai ellátási lánc stratégiájának kritikus eleme. Az újonnan bevezetésre kerülő hibrid rakodás kombinálja a különböző szállítási módokat, mint a raklaprakodás, a padlórakodás (az áruk rakodása közvetlenül a szállítótartály vagy a teherautó padlójára) illetve a vegyes rakodást. Emellett optimalizálja az áruk helykihasználását a hatékonyság és a fenntarthatóbb szállítmányozás javítása valamint a szállítási költségek csökkentése érdekében. Ez a megközelítés lehetővé teszi a konténer vagy teherautó helyének maximalizálását, azaz a holtterek minimálisra csökkentését, és alkalmazkodik a szállított áruk különböző típusaihoz. A hibrid rakodás tehát lényegében az ellátási láncban a különböző rakodási módszerek legjobb gyakorlatainak kihasználására összpontosít, hogy hatékonyabb és költséghatékonyabb szállítási folyamatot hozzon létre.
A P&G termékeit Magyarországon többezer kamion szállítmányozza, fő logisztikai központja pedig Csehországban található, az innen induló Közép-európai és Közép-ázsiai rakományok évente mintegy 99 fuvarral való csökkentése az új módszernek köszönhetően közel 500 000 kilométernyi utazást takarít meg, ezért a hibrid rakodás bevezetése jelentős lépés a teljes ellátási lánc fenntartható működtetése felé.
„Izgatottan várjuk az új ellátási láncban rejlő lehetőségeket
– mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble vállalati kommunikációs vezetője.
A Közép-Ázsiába tartó útvonalakon a hibrid holtrakomány-rakodás nemcsak azt teszi lehetővé, hogy hatékonyabban irányítsuk logisztikai műveleteinket, hanem jelentősen hozzájárul ahhoz is, hogy akár 510 tonnával csökkentsük a széndioxidkibocsátást.”
Az új ellátási terv része a P&G szélesebb körű stratégiájának, amely az egész ellátási láncban az innovációra és a fenntarthatóságra összpontosít. A vállalat további pozitív teszteredményekre számít, és továbbra is olyan ellátási lánc-innovációkat tervez, amelyek racionalizálják az áruk gyárból a fogyasztóhoz való eljuttatásának folyamatát. A P&G emellett a mesterséges intelligencia segítségével tovább fokozza a teherautók ütemezésének optimalizálását, az üresjárati idő minimalizálást és a dinamikus útvonaltervezés révén a töltöttségi arányok növelését. A jövőbeni még hatékonyabb szállítmányozási megoldásokért további kísérletek is folynak, mint a kisebb légellenállást célzó összecsukható raktér, két szerelvény összekapcsolása, vasúti szállítás növelése, az üresjáratok mindkét irányú megszüntetése, AI vezérelt árukeresés és az összes európai szállítási pont (gyárak, logisztikai egységek) teljeskörű összekapcsolása.
Kapcsolódó cikkeink
Új kényelmi szolgáltatást vezetett be a GLS Hungary
A csomagkezelési preferenciák Európa-szerte tapasztalható átalakulására hazánkban is reagálnak a…
Tovább olvasom >Aggódnak a kereskedők a konténeres árufuvarozás drágulása miatt
A nemzetközi kereskedelem kulcsfontosságú útvonalának számító Vörös-tengeri hajózási útvonal kiesése…
Tovább olvasom >Átadták a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság Kiválóság Díjait
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) évek óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Korábban indult és tovább tart idén a magyar dinnye szezonja az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország még több értékesítési lehetőséget biztosít a magyar…
Tovább olvasom >Hogyan tovább? – Nenad Pacek, Noszek Péter, Keleti Arthur, Gazsi Zsoltán, Jaksity György szerint
FMCG-piaci exkluzív eseményt szervezett a Trade magazin vállalati döntéshozóknak idén…
Tovább olvasom >K&H: A vállalatok még nem érzékelik az infláció csökkenését
Továbbra is az infláció határozza meg a legtöbb hazai nagyvállalat…
Tovább olvasom >