A jövő munkahelyének kulcsa a digitalizáció
Napjaink egyik legfontosabb vállalati trendje a digitalizáció. Az üzleti és a HR stratégia megvalósításában is egyre nagyobb szerepet játszanak a technológiai megoldások. Nem mindegy, hogy a vállalatok melyik irányba indulnak és milyen módon haladnak a digitalizáció útján. Az mfor.hu Temesvári Zsoltot, a globális ICT tanácsadó és rendszerintegrátor hazai vezetőjét, a Getronics Magyarország kereskedelmi igazgatóját kérdezte.
Hol tart ma a vállalatok digitális átállása az olyan stratégiai területeken, mint a képzett munkaerő megtartása?
Nyilvánvaló, hogy a digitalizáció a munkafolyamatokra jelentős hatást gyakorol, és ez a munkahelyi IT technológiákra is igaz. A tehetséges munkaerő megtartása ma már attól is függ, milyen technológia áll rendelkezésünkre. Míg az elmúlt évtizedekben a munkaerőnek kellett alkalmazkodnia az új technológiához, ami a vállalati IT igényeket szolgálta ki, ma a vállalatoknak kell a technológiával a munkaerő igényeit követni, igazodni hozzá. A Getronics prognózisa szerint néhány éven belül a globális munkaerő 50 százalékát az Y generáció tagjai adják majd; az adatok 40%-a felhő alapú lesz; az IoT pedig több, mint 20 milliárd eszközt kapcsol majd össze.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
A Getronics globális ICT integrátorként rálátással rendelkezik a nemzetközi folyamatokra, és elemzéseink szerint a jövő munkahelyének egyik legjellemzőbb tulajdonsága az lesz, sőt részben már ma is az, hogy a munkavégzés nincs többé helyhez kötve, hanem a munkahely gyakorlatilag bárhol lehet, ahol éppen tartózkodunk. A vállalatok versenyképességének egyik kulcsa tehát a munkatársak mobilitását biztosító technológiák alkalmazása.
A munkavégzés mobilitásának technológiai támogatása lenne tehát a megoldás a versenyképességhez?
Részben igen, de a jövő munkahelyével szemben támasztott másik fontos elvárás a munkahelyi technológiák által kínált minőségi felhasználói élmény. A mai generációk mindennapi fogyasztóként már hozzászoktak a digitális felhasználói élmény magas szintjéhez, az egyszerű, intuitív és személyre szabható technológiákhoz. Ezt várják el nemcsak fogyasztóként, de dolgozóként is. Sok esetben a mukaerővonzás és -megtartás ma már azon múlik, hogy a vállalatok által alkalmazott technológiák képesek-e az elvárt felhasználói élményt nyújtani a dolgozók számára.
Ennyire fontos a munkavállalói élmény milyensége?
Igen, és ennek további összetevői is vannak, amin a technológia javítani képes. Rengeteg bosszúságot és motivációvesztést tudnak okozni még a felhasználóknak az elérhetetlen, leálló vagy hibásan működő rendszerek. A munkatársak frusztrációja mellett ezek jelentős közvetlen károkat is okoznak a vállalatok számára. Annak érdekében, hogy a felhasználók elégedettek és hatékonyak legyenek, biztosítani kell számukra a működés és a kapcsolódás folyamatosságát. A kulcs a kimagasló, folyamatosan elérhető felhasználói élményhez pedig nem más, mint az automatizált intelligencia. A Getronics egyes megoldásai például az automatizált intelligencia segítségével váltják le a hagyományos, reaktív támogatási modelleket. Ezek a megoldásaink gyakorlatilag még azt megelőzően elhárítják a hibát, mielőtt az bekövetkezett volna. Ha pedig mégis bekövetkezik, akkor automatizált folyamatok segítségével távolról kijavítják azt. A cél, hogy a dolgozó minél hamarabb hatékonyan folytathassa a munkáját. Mindezzel nemcsak a működés folyamatossága és a munkatársak közérzete javítható, hanem a support magas költségei is csökkenthetők.
Érthetjük ezt úgy is, hogy a digitalizáció nemcsak egy lehetőség, hanem szinte már kényszer is a jelen és a jövő vállalatai számára?
A munka új világában egy szervezet, a minőségi felhasználói élményt szem előtt tartva, vagy változtat az eddig bevett folyamatain és a technológia segítségével alkalmazkodik a piac, illetve a munkaerő támasztotta elvásárokhoz, vagy azt kockáztatja, hogy menthetetlenül lemarad a versenyben. A Getronics Smart Work koncepció tervezését éppen ezek a szempontok vezérelték.
Mit jelent pontosan ez a „Smart Work”?
A Smart Work koncepcióval pont azt a digitális munkahelyi élményt tudjuk megteremteni, amelyet a ma és a jövő munkavállalói elvárnak. Legyen egyszerű, intuitív, biztonságos, és bárhonnan, bármikor, bármilyen eszközről lehessen hozzá problémamentesen kapcsolódni. A jövő munkahelyén a Getronics Smart Work környezet a legújabb, mobilitást támogató megoldások, a felhőalapú alkalmazások, a közös munkavégzést segítő eszközök és az automatizált támogatás kombinációját kínálja, mely kimagasló felhasználói élményt képes nyújtani a magasan képzett, tehetséges és értékes munkaerő számára. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >