A jövő már jelen – employer branding a fenntarthatóság jegyében
A munkáltatói márkaépítés ma már nem pusztán HR-eszköz, hanem stratégiai tényező – hangzott el a június 3-án, immár harmadik alkalommal megrendezett Employer Branding Konferencián. A rendezvény ezúttal a fenntartható munkahelyi működés, a generációváltás, valamint a munkáltatói márka és az ESG-szempontok kapcsolatát állította fókuszba. A Jövő már jelen? mottóval meghirdetett esemény célja az volt, hogy irányt mutasson azoknak a cégeknek, amelyek értékalapon és hosszú távra szeretnék alakítani munkáltatói arculatukat.
A cikk a Trade magazin 2025/8-9. lapszámában olvasható.
A konferenciát Bódi Krisztina, a szervező Marketing Art Kft. ügyvezetője nyitotta meg, rámutatva: a vállalati márkaépítés ma már elképzelhetetlen fenntarthatósági szempontok figyelembevétele nélkül. A munkavállalói elvárások jelentősen átalakultak, a lojalitás helyett a közös értékek és a hiteles küldetés váltak döntővé. Ezt erősítette meg Csehné dr. Papp Imola (ELTE) előadása is, aki tudományos keretbe helyezte a fenntartható employer branding fogalmát és gyakorlati jelentőségét.

Bódi Krisztina, a konferenciát szervező MarketingArt tulajdonosa
A vállalati gyakorlatok bemutatása során a Yettel és a CIB Bank képviselői beszéltek arról, hogyan lehet a fiatal generációkhoz értékeken keresztül kapcsolódni, és miként épülhet a fenntarthatóság a toborzási és megtartási stratégiákba. A panelbeszélgetések során a Duna-Dráva Cement, a KÉSZ Csoport, a Kometa és az ElringKlinger HR- és kommunikációs vezetői ismertették, milyen konkrét lépéseket tettek a környezeti, társadalmi és gazdasági fenntarthatóság integrálására a napi működésbe.
Külön blokkot kapott a Z-generáció nézőpontja: a NextGen BusinessHub fiatal tagjai őszintén beszéltek arról, mit várnak el egy munkahelytől, és milyen szerepet szánnak a fenntarthatóságnak saját karrierjük során. A nap zárásaként a Bosch, a Provident, az Univer, a TUTTI, a Kia és a Ghibli szakemberei közös gondolkodásra hívták a résztvevőket arról, hogyan teremthető olyan vállalati kultúra, amely egyszerre szolgálja az üzleti célokat, a munkavállalói jóllétet és a környezeti felelősséget – nemcsak ma, hanem a jövőben is.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság az idő szorításában
A fenntarthatóság ma már nem csupán erkölcsi kérdés, hanem gazdasági,…
Tovább olvasom >A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Minden palack számít – az adományozásból több százmilliós segítség lett
Túl a 2,7 milliárd visszaváltott italcsomagoláson, a MOHU kötelező visszaváltási…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
Ahogy közeledik a tanévkezdés, a szülők előtt ismét ott áll…
Tovább olvasom >