A jövő már elkezdődött! – átfogó fenntarthatósági stratégia az Auchannál
Az Auchan Magyarország már eddig is szisztematikusan haladt a fenntarthatóság irányába, a nyár folyamán pedig külön igazgatóságot hozott létre azzal a céllal, hogy tovább erősítse ESG-stratégiáját. A vállalat 2030-ra kitűzött célja, hogy az üzletek üzemeltetéséből (scope 1, 2) fakadó CO2-kibocsátást 46%-kal, az üzleten kívüli kibocsátást (scope 3 – áruszállítás, termékek életciklusa) pedig 25%-kal csökkentse. A vállalat továbbá elkötelezett aziránt, hogy 2043-ra elérje a teljes karbonsemlegességet a scope 1 és scope 2 területen.
A vállalat három fő pillér mentén építi fel stratégiáját; az első a társadalom, a második a környezet és a harmadik az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszer-pazarlás csökkentése.
Bár a fenntarthatóságról általában mindenkinek a környezetvédelem jut az eszébe, legalább ennyire fontos, hogy a társadalmunk is fenntarthatóan működjön. Az Auchan több mint 10 éve foglalkoztat megváltozott munkaképességű embereket. Jelenleg is többszáz ilyen munkatársuk van. Amellett, hogy ők kezükbe vehetik saját sorsukat, és a munkaerőpiacon esélyt kapnak, a vállalat is nagy értéket lát a foglalkoztatásukban, mert az egész munkavállalói közösség nyitottabb és toleránsabb lett a közös munka során, ami kihat a vásárlókkal való kapcsolatra is.
A környezetvédelem több területet is érint az Auchannál. Egyrészt a változatos termékkínálatot, aminek tudatos kialakításával szeretnének elmozdulni a fenntartható kereskedelem felé, és bevallottan hatást szeretnének gyakorolni a vásárlói szokásokra is. Idetartoznak az eddigi egyszer használatos csomagolóeszközök környezetkímélőbbekre történő lecserélése és a fenntartható termékek forgalmazása. Az áruházi működésnél ledesítéssel, korszerűbb berendezésekkel, napelemek telepítésével igyekeznek csökkenteni az ökológiai lábnyomukat. Harmadrészt pedig a velük kapcsolatban álló partnereiket, beszállítóikat, ellátási láncaikat is „zöldíteni” szeretnék.
Az élelmezéssel kapcsolatban az a vállalat hitvallása, hogy mindenkinek joga van ahhoz, hogy megfelelő és egészséges táplálékhoz jusson. Ennek számos CSR-vonatkozása is van. Több nagy karitatív szervezet munkáját segítik az Auchan Alapítványon keresztül anyagilag, hogy a nélkülözők számára is elérhetővé váljanak az alapélelmiszerek. Ugyancsak az alapítvány támogatásából most indult egy országos edukációs program a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének szakmai vezetésével, amelyben 5000 általános iskolás gyermek ismerkedhet meg az egészséges és fenntartható táplálkozás alapelveivel. Az Auchan emellett évek óta küzd az élelmiszer-pazarlás ellen. 2015 óta közel 4000 tonna élelmiszert mentett meg és adott át a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül a nélkülözőknek.
![Varga Futó Ildikó, Auchan](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/04/Varga-Futo-Ildiko-Auch_opt-266x300.jpeg)
Varga-Futó Ildikó
kommunikációs
és CSR-igazgató
Auchan
„Az elmúlt időszakban számos lépést tettünk a környezetünk védelméért, legutóbb például kivontuk áruházainkból az egyszer használatos műanyag zacskókat, amelyekből pár óra használat után többszáz évig is megmaradó műanyaghulladék keletkezik. E forradalmi lépés mellett választékunkban ma már megtalálhatók a használt ruhák és telefonkészülékek, valamint számos fenntartható termék is. Bízunk benne, hogy vásárlóink közül egyre többen részt vesznek kezdeményezéseinkben, és velünk jönnek azon az úton, amelyet felelős kereskedőként bejárunk” – mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan Magyarország frissen kinevezett CSR igazgatója. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A világon elsőként vet ki CO2-adót Dánia a gazdaságokra
A sertéshús- és tejtermék-exportban jeleskedő Dánia 2030-tól adót vet ki…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >További cikkeink
HonestFood – hatékonyabb, fenntarthatóbb, igazságosabb rendszer
Az HonestFood koncepció a fenntarthatóságot, az egészséges élelmiszer-termelést, valamint az…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >Tükröm, tükröm: kiterjesztett valóság a Rossmann mobilappjában
A Rossmann lépést tartva a digitális kor újításaival és a…
Tovább olvasom >