A jövő itt van
Eltelt majdnem 15 év, amióta az első Trade magazin lapszámot az Olvasóink kezébe adtuk, és ha felsorolnám, hogy mennyi minden történt abban a 15 évben, és most az utóbbi 3 hónap alatt, lehet, hogy ez utóbbi lenne a hosszabb felsorolás. Alapszabály, Winston Churchillt idézve: Ha a poklon gyalogolsz át, meg ne állj! Valahogy így voltak a világ országai egészségi és gazdasági szempontból is. Persze, ahogy mondják, nyilván már az elején tudtuk, hogy ez is elmúlik, és nemsokára lépünk egyet a jövőbe, és a hátunk mögött lesz mindez, csak kérdés (volt), hogy amíg azt a jövőbe lépést megtesszük, mennyi mindent veszítünk, és lesz-e, amit nyerünk.
Honnan indultunk? Volt egy fantasztikus 2019. évünk, úgy általában az egész FMCG-piacnak. Persze volt, akinek csak kicsit jobb, volt, akinek szenzációs – erről bővebben lehet olvasni e számunk Kiemelt téma rovatában, hiszen most publikáljuk a Kereskedelmi Toplista 2019 számait és megannyi elemzést. És ha jó volt a kereskedelemnek, a beszállítóknak se lehetett rossz, igaz, hogy ott is voltak különbségek a siker skáláján, és persze voltak bajok, hiszen a sertéspestissel, a madárinfluenzával és egyéb kisebb, egyes helyeken megjelenő ártalmakkal lehetett találkozni, de rengeteg beruházás, fejlesztés és innováció is megjelent a piacon. Volt egy nagyszerű karácsony, amit követett egy izgalmas, pörgős évkezdés 2020-ban. Aztán beindult az idei dráma forgatókönyve, és nem győztük olvasni benne az újabb és újabb sztorikat – és még nem vagyunk a végén. Egyrészt a világban, másrészt ki tudja, hogy itthon lesz-e folytatása ennek, vagy valami másnak, a következő hónapokban, vagy kapunk pár év felkészülési időt egy újabb megpróbáltatásra. De talán, ha a fent és lent egymást váltogatja, ahogy a gazdaságban is periódusok vannak, akkor a sok jó után fejünkre esett rosszat megint egy jó időszak követi a jövőben. Így most már csak az a fontos, hogy a jelennek minél előbb a végére jussunk, és azt mondjuk: a jövő itt van. És persze, a jövő sohase fenékig tejfel, máris jöttek szigorítások, különadó, és néhány területen lehetetlen elvárás, de közben nézzük azt is, hogy pár hónap alatt milyen sok terület fejlődött szinte éveket, és reménykeltő természeti javulások is vannak a világban, ami miatt talán az a sok fenntarthatóságba fektetett pénz nem vész kárba.
E havi számunk az elmúlt 15 év legterjedelmesebb lapszáma, és a napi hírlevelünkben, weboldalunkon ingyenesen elérhető digitális verzió még ennél is bővebb. Mindennel készültünk, amivel a nyár eleji számokban szoktunk, hiszen ez az első május–június összevont számunk – amellyel alkalmazkodtunk mi is a változásokhoz. Az online eseményeink beszámolóinak egy részét szintén itt közöltük, egy részét majd a szeptemberi számban fogjuk. Büszke vagyok, hogy még a jelen helyzetben is több szakmai elismerést, díjat kaptunk – erről szintén bővebben írunk a Híreink rovatban.
És hogy a stabilitásnak is legyen helye, a Business Days 2020 konferenciát Tapolcára már szervezzük. Biztosan nem hagyunk fel a virtuális eseményekkel, de az is biztos, hogy a fizikai találkozásokkal sem, így sok szeretettel várunk mindenkit szeptember 22–25. között a Hotel Pelionba, a Trade Fesztiválra, ahol színpadon lesz az egész FMCG-piac!
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Egy sikeres közösség a közös sikerekért
2024. szeptember 1-től új vezetősége van a Lánchíd Klubnak, amely…
Tovább olvasom >Őrzi vezető helyét a Lidl
Immár negyedik alkalommal kezdődik a Lidl-lánccal a Trade magazin FMCG…
Tovább olvasom >Nincs meglepetés? De van!
Első ránézésre nem sok minden változott tavaly óta a toplistában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >