A „jövő boltja” felé tekint a belga Colruyt
Új technológiát tesztel a belga Colruyt kiskereskedelmi vállalat, amellyel biztosítja a polcok optimális töltöttségét, méri az üzletbe belépő vásárlók számát és a pénztári forgalmat.
A technológia, amelyet teljes egészében a Colruyt Group Smart Technics innovációs csapata fejlesztett ki, összekapcsolja az eladási adatokat az üzlet készletével és a termékek polchelyével.
Az információ az üzlet raktárterületén elhelyezett képernyőn egy alaprajzon jelenik meg .
Polcszkenner
Az alkalmazottak mostantól láthatják, hogy mely polcok feltöltése élvez elsőbbséget annak érdekében, hogy a vásárlók mindig megtalálják a megfelelő termékeket a megfelelő időben.
A belga piacvezető elmondta, hogy folyamatban van egy polcszkenner – egy kamera, amely a polcokat pásztázza – tesztelése is. Ez egy automatizált folyamat révén feltérképezi a polcok állapotát.
Ily módon optimalizálható a bolti kiszállítás, és elemezhető, hogy egy terméknek melyik a megfelelő helye a polcon. Mindkét technológia a Colruyt Group által kifejlesztett mesterséges intelligenciával működik, és valós időben továbbítja az adatokat.
További tesztek
A Colruyt e kezdeményezések révén a vásárlóknak jobb szolgáltatást és a dolgozóknak hatékonyabb időgazdálkodást kíván lehetővé tenni.
A kiskereskedő jelenleg különböző technológiákat tesztel hallei áruházában. Hozzátette, hogy a kezdeti eredmények ígéretesek, bár hosszabb távú tesztelésre van szükség a nagy nyereségek tényleges azonosításához.
A következő lépés a teszt több üzletre történő kiterjesztése lesz.
Kapcsolódó cikkeink
A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új megközelítés kell a bogyós gyümölcsök termesztésében
Bár az éghajlatváltozás komoly hatással van a bogyós gyümölcsök hazai…
Tovább olvasom >Longevity – divat vagy tudatosság?
Az embereket mindig is foglalkoztatta, hogy hogyan lehet minél tovább…
Tovább olvasom >A Henkel és három márkája is Magyarország vezető Superbrands márkái között
A Henkel Magyarország ismét elnyerte a Business Superbrands címet. Emellett…
Tovább olvasom >