A jövő a digitális kommunikációé
A konferencia pénteki záróblokkja a „Kommunikáció napja” címet viselte. A Csíkné dr. Kovács Klára, a Karrier és Stílus Tanácsadó cég ügyvezető igazgatója által moderált beszélgetést Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója a médiafogyasztási szokások és a digitalizáció hatásáról szóló előadása nyitotta meg.
A szakember elmondta, az elmúlt években a tévénézők aránya kismértékben, a tévézésre fordított idő folyamatosan nőtt, a lapolvasók száma stagnált, némileg csökkent a rádióhallgatók száma, az internetezők aránya pedig dinamikusan növekedett. Az internethasználók 44 százaléka ma már mindennap leül a gép elé, az így folytatott vásárlások aránya 2002–2006 között megnégyszereződött.
A piaci verseny erősödése miatt egyre nagyobb a fragmentáció, speciális médiumok jelennek meg. De a fogyasztók is váltanak, a jövőben már nem médiumot, hanem tartalmat keresnek, egy-egy adott témával kapcsolatban szeretnének minél több információhoz jutni. A szerkesztőségek tartalomgyárakká válnak. A közönség kettéválik, a passzív médiafogyasztók mellett már ott vannak az on-demand, aktív médiafogyasztók, akik maguk is tartalmat gyártanak, szórakoztatnak vagy informálnak. A nyomtatott sajtó túlélését az újabb platformok nyitása, például az internettel való szinergiák biztosíthatják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Protechtor Future Summit: A gazdasági-politikai szakértők már az összeomlást várják, a cégvezérek körében viszont töretlen az optimizmus
Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak,…
Tovább olvasom >Itt van most Európa legolcsóbb karácsonyi vására
Az erdélyi Nagyszeben karácsonyi vására mára Európa egyik legkedveltebb adventi…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >