A jövő a digitális kommunikációé
A konferencia pénteki záróblokkja a „Kommunikáció napja” címet viselte. A Csíkné dr. Kovács Klára, a Karrier és Stílus Tanácsadó cég ügyvezető igazgatója által moderált beszélgetést Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója a médiafogyasztási szokások és a digitalizáció hatásáról szóló előadása nyitotta meg.
A szakember elmondta, az elmúlt években a tévénézők aránya kismértékben, a tévézésre fordított idő folyamatosan nőtt, a lapolvasók száma stagnált, némileg csökkent a rádióhallgatók száma, az internetezők aránya pedig dinamikusan növekedett. Az internethasználók 44 százaléka ma már mindennap leül a gép elé, az így folytatott vásárlások aránya 2002–2006 között megnégyszereződött.
A piaci verseny erősödése miatt egyre nagyobb a fragmentáció, speciális médiumok jelennek meg. De a fogyasztók is váltanak, a jövőben már nem médiumot, hanem tartalmat keresnek, egy-egy adott témával kapcsolatban szeretnének minél több információhoz jutni. A szerkesztőségek tartalomgyárakká válnak. A közönség kettéválik, a passzív médiafogyasztók mellett már ott vannak az on-demand, aktív médiafogyasztók, akik maguk is tartalmat gyártanak, szórakoztatnak vagy informálnak. A nyomtatott sajtó túlélését az újabb platformok nyitása, például az internettel való szinergiák biztosíthatják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amikor a művészet életformáló erővé válik – Inspiráció a vezetésben és a mindennapokban az ESSCA rendezvényén
Az ESSCA School of Management budapesti kampusza a ZEMA porcelánékszer-manufaktúrával…
Tovább olvasom >Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >