A Johnnie Walker a MyForesttel karöltve sétál tovább egy zöldebb jövő felé
A Johnnie Walker, szénlábnyomának csökkentése és a díjnyertes whiskyk készítéséhez felhasznált természeti erőforrások védelme iránti elkötelezettségének részeként, termékporfóliójának egyes darabjairól eltávolítja a díszdobozt, az ebből fennmaradó összeget pedig Európa szerte faültetésre, erdősítésre fordítja. Az iparágban, sőt azon túl is úttörőnek számító nagyszabású projekt Magyarországon a MyForest-tel karöltve valósul meg, a földi erdők megduplázásáért küzdő alapítvány segítségével idehaza mintegy 5000 facsemetét ültetnek majd az ősz folyamán.
A 200 éves múlttal rendelkező, egyik legnépszerűbb skót whisky márka, a Johnnie Walker a fenntarthatóság, így a megtermelt hulladék csökkentése iránti elkötelezettsége jegyében eltávolítja termékeiről a papír díszdobozokat, melyek energia- és erőforrás igényes előállítása és újrahasznosítása számos környezeti probléma előidézője. Az iparág határait feszegető projekt az első lépés abban az ambiciózus és sokszínű fenntarthatósági programban, melynek célja a környezetbarát gyártás és a csomagolás minimalizálása, egyúttal fontos mérföldkő a márka forgalmazójának, a Diageonak Society 2030 akciótervében is.
„A Johnnie Walkernél mindig is arra törekedtünk, hogy úttörőkként, a változás vezetőiként legyünk jelen az iparágban, akik ötleteikkel, kezdeményezéseikkel trendeket teremtve tudnak pozitív hatást elérni a már megszokott, de környezetre káros folyamatokat illetően. A díszdobozok kivezetése csak az első lépés abban a nagyszabású fenntarthatósági programban, mely által 2030-ra teljes termelésünket szén-dioxid semlegessé alakítjuk, és lepárlóink 100%-át zöld energiával működtetjük majd. Elkötelezettek vagyunk, hogy megóvjuk a bolygó erőforrásait a jövő generációi számára”
– mondta a Johnnie Walker globális márkaigazgatója, Julie Bramham.
A természeti erőforrások védelme iránti elkötelezettségük részeként a cég a fennmaradó összeget erdősítésre fordítja, csak a márka hazájában, Skóciában 2025-ig bezárólag mintegy egymillió fát ültetnek el. A skót felföld erdősítése mellett ráadásul Magyarországon is gondoskodnak a zöld területek növeléséről, a MyForest-tel együttműködve, 5000 facsemetével gazdagítják a hazai erdőket.
„Örömünkre szolgál, hogy a kartondobozok kivezetésének köszönhetően Magyarországon is kézzel fogható értéket tudunk adni a facsemeték ültetésével. Ez egy több évtizedes, ám maximálisan megtérülő elköteleződés, mely nem csak a zöldterületek növelését, hanem az emberi tevékenységek által kibocsátott évi több millió tonna szén-dioxid megkötését is jelentős mértékben elősegíti”
– mondta Kovács Dávid Gábor a Johnnie Walker magyarországi disztribútora, a Zwack Unicum Nyrt. marketing igazgatója.
A Közösségi Erdők Alapítvány MyForest kezdeményezése először Magyarországon, majd nemzetközi szinten kíván platformot létrehozni a földön található erdők számának megduplázása, ezáltal pedig a globális felmelegedés lelassítása érdekében. Összekapcsolják mindazokat a klímáért aggódó civileket, akik szeretnének fákat ültetni, cégeket, amelyek az erdők telepítésében szeretnének részt venni, valamint a földtulajdonosokat, akik földjük felajánlásával járulnának hozzá a projektekhez.
„Mindig öröm nekünk, mikor egy-egy ilyen kaliberű cég keres fel minket az erdősítés támogatásának, vagy akár egy erdősíthető terület felajánlásának szándékával. Ők tudják elindítani azt a változást, amely a globális felmelegedés lelassításához, az élhető jövő megteremtéséhez elengedhetetlen. Hálásak vagyunk, hogy a Johnnie Walker is csatlakozott programunkhoz, és reméljük, hogy szerepvállalásukkal a hazai és nemzetközi nagyvállalatoknak egyaránt példát tudnak mutatni a fenntarthatósági erőfeszítések terén”
– mondta Gayer Zoltán a MyForest alapító elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Csónakba szálltak a jövőért: a Diageo szemléletformáló programja a Tisza-tavi önkéntességtől a határokon átívelő akciókig
A Diageo idén sem maradt a parton: 2025-ben újra részt…
Tovább olvasom >Nőtt a Diageo brit szeszipari cég negyedéves árbevétele
Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémium italgyártó és…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >