A jó mobilreklám ismérve, hogy tájékoztat
A mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni. Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni.Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy szórakoztató legyen– derül ki az eNET – Madhouse friss kutatásából, amely a mobil hirdetésekkel foglalkozik.
El a kezekkel a mobilomtól!
Az eNET és a Madhouse 2016áprilisában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők életének szerves részévé vált a mobiltelefon, amitől nem szívesen válnának meg:kivétel nélkül mindenki használ közülük ilyen készüléket,és kétharmaduk még az édesség-evésről is kész lemondani egy hónapra, csak hogy megtarthassa a mobilját.Az okostelefont használók függése még meglepőbb: egyharmaduk inkább a szexet nélkülözné egy hónapra, semmint az okoskészülékét.
A mobilt nemcsak egyre többen, hanem egyre szerteágazóbb módon is használjuk, így a netezők fele már mobiltelefonján látogat napi rendszerességgel közösségi oldalakat, illetve böngészik az interneten,40% pedig innen (is) informálódik. Mivel a mobiljukon netet használók száma már közel 3,7 millió fő, így a mobilhirdetések is egyre elterjedtebbé válnak, amikkel tömegeket lehet elérni idehaza.
Áttörés a mobilhirdetések piacán
A mobiltelefonjukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott rendszeresen mobilreklámokkal találkozni készülékén. A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok.
Jó hír a mobilhirdetőknek, hogy a telefonjukon reklámokkal találkozók közül tízből hatan tisztában vannak vele, hogy a tartalomszolgáltatóknak ezek jelentik a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak/alkalmazások ingyenességéért cserébe. Azok közül pedig, akik meg is szokták nézni a mobiljukon a reklámokat, 58 százalékkalmár előfordult, hogy megtetszett neki egy termék, aminek a hirdetését a mobilján látta.
Na de milyen a jó mobilhirdetés?
Érdekes lehet, de a válaszadók számára egy jó mobilhirdetés legfontosabb kritériuma, hogy számukra értékes információt közvetítsen (62%),ezt követi szorosan az igény, hogy egy reklámképes legyen bevonnia felhasználót, tehát hogy érdekes, kreatív vagy vicces legyen (57%). A harmadik fontos szempont, hogy szolgáltatói engedélyt kérjen a megjelenítésre (56%); továbbá a válaszadók több mint felének lényeges, hogy a reklám releváns, azaz az érdeklődési körének, böngészési előzményeinek megfelelő legyen (51%). Meglepő, de mindössze 39 százalék tartotta fontosnak, hogy a mobilhirdetések passzoljanak az oldal/applikáció tartalmába, szerkezetébe, dizájnjába.
A kutatást megelőző három hétben látott mobilreklámokkal kapcsolatban a legtöbben az Adidas, Ikea, Renault, Samsung, Telekom, Tesco, illetve a Vodafone hirdetéseivel találkoztak mobiljukon.
„Sok hasznos információval szolgált számunkra is a kutatás.Mindig segít, ha beleláthatunk a felhasználók fejébe, hiszen célunk, hogy olyan reklámok jelenjenek meg a mobilokon, melyek felcsigázzák a fogyasztók érdeklődését egy termék iránt, emellett nem zavaróak, makulátlan megjelenésűek és informatívak egyszerre.”- fejtette ki Brindza Gábor, a Madhouse ügyvezetője.
Készülhetnek a mobilhirdetők
A mobiltelefon mára az informálódás egyik fő forrásává vált a felnőtt magyar netezők életében, legyen szó akár közösségi oldalak látogatásáról, böngészésről, vagy információkeresésről. Mindez természetesen a mobilhirdetők lehetőségeit is kiszélesítette, hiszen egyre többen érhetőek el mobilon. Hazánkban jelenleg 2,9 millió mobiltelefon-használó szokott mobilreklámokkal találkozni készülékén, ez a szám azonban a mobilról végzett online tevékenységek terjedésével együtt várhatóan a jövőben tovább növekszik majd.
(eNET – Madhouse)
Kapcsolódó cikkeink
A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >