A járványhelyzet okozta szállítói kihívásokról egyeztetett a Tesco és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Egyeztetéseket indított a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Tesco Magyarország a magyar szállítói kapcsolatok fejlesztésére. Az első találkozó a koronavírus-járvány kapcsán kialakult kihívásokra fókuszált, valamint a régión belüli exportlehetőséget vizsgálta az áruházlánc egyik beszállító partnerének részvételével. A Tesco évek óta együttműködik a NAK-kal az élelmiszeripari szektor erősítésében, a párbeszédsorozat pedig mindkét fél szerint a legjobb útja a magyar gazdák együttes támogatásának, amit a jövőben is folytatni fognak.
A magyar élelmiszerpiac jelentős változásokkal és kihívásokkal szembesült a koronavírus-járvány kapcsán, amely a hazai termelőket is aktívan érinti, és hosszú távon is éreztetheti hatását. Ezekről a nehézségekről és lehetőségekről egyeztetett nemrég a Tesco és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara egy személyes találkozón, ahol általánosságban is foglalkoztak a magyar gazdák és beszállítók helyzetével, valamint az exportlehetőségekkel.
„Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedőjeként elkötelezettek vagyunk a hazai szállítók és termékek mellett. Ezért évek óta szorosan együttműködünk a Kamarával a magyar élelmiszerek versenyképességének támogatásában. A járvány okozta megváltozott helyzet most különösen aktív és nyílt párbeszédet kíván, ezért is indítottunk el a korábbinál még rendszeresebb egyeztetéseket a NAK-kal, amelyek első ülésére egyik szállítónkat is elhívtuk, hogy mindannyian első kézből halljuk a tapasztalatait, és közösen tudjunk gondolkodni a további lépésekről”
– mondta Kámán Tamás, a Tesco Magyarország közép-európai frissáru-igazgatója.
A Tesco és a NAK közötti együttműködés egyik sikeres kampánya a Frutti és Veggi figurák főszereplésével zajló, hároméves „Európai Friss Kalandok” program, amely a második évben több mint egymillió ember figyelmét hívta fel az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztására köszönhetően többek között a Tesco áruházakban látható megjelenéseknek.
„Örülünk, hogy értékes megbeszélést tudtunk folytatni a Tescóval. A találkozó során olyan fontos, és a szállítók számára igazán meghatározó területeket érintettünk, mint a járványhelyzetből fakadó egészségügyi kockázatok, a hatékony és biztonságos szállítás és tárolás, az innovációs lehetőségek vagy a kelet-európai térséget célzó exporttörekvések. Ez utóbbi témához kapcsolódva természetesen előkerült az évről-évre aktuális dinnyekérdés is, vagyis a kereslethez és a kínálathoz is igazodó, ugyanakkor az exporttevékenységet és a termelőket egyaránt támogató felvásárlási árak kialakítása. Továbbá kértük az üzletlánctól, hogy azon mezőgazdasági termékek és élelmiszerek esetében, amelyek megfelelő mennyiségben rendelkezésre állnak hazai termelésből, a magyar árukat részesítsék előnyben”
– mondta Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara élelmiszeriparért felelős alelnöke.
„Kiszámítható és stabil partnerei vagyunk magyar szállítóinknak, támogatjuk innovatív kezdeményezéseiket és segítünk nekik a hazai és nemzetközi kihívások leküzdésében. Ezért is alapvető számunkra, hogy lehetőséget teremtsünk számukra a hazai és külföldi piacra történő értékesítésre, és minél inkább megkönnyítsük számukra ezt a folyamatot. A NAK-kal zajló személyes egyeztetések éppen ezt a törekvésünket mozdítják elő, ezért a közös érdekek mentén mind a Kamara, mind a Tesco képviselői elkötelezettek a folytatás mellett” – tette hozzá Kámán Tamás.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős igény van a mentes termékekre
A mentes termékek piaca világszerte, így Magyarországon is dinamikusan bővül,…
Tovább olvasom >57 millió forintot érő zsetonokat ad vásárlói kezébe a Tesco
Január 20. és február 16. között a vásárlások után akár…
Tovább olvasom >Extra löket, extra alacsony áron a Tescótól
Új év, új élet – mondogatjuk magunknak szinte minden év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Triplázott a Borsodi – 2025-ben is Legjobb Munkáltató minősítést kapott
A Borsodi Sörgyár idén immár harmadik alkalommal kapta meg a…
Tovább olvasom >57 millió forintot érő zsetonokat ad vásárlói kezébe a Tesco
Január 20. és február 16. között a vásárlások után akár…
Tovább olvasom >A Lidl a WWF-fel közösen erősíti nemzetközi elkötelezettségét a tudatos táplálkozás mellett
A Lidl tovább erősíti a tudatos táplálkozás iránti elkötelezettségét oly…
Tovább olvasom >