A járvány kitörése óta először csökkentek az olasz lakosság élelmiszervásárlásai
A koronavírus-járvány kitörése óta februárban csökkentek első alkalommal az egy évvel korábbihoz képest az élelmiszerek beszerzésre fordított lakossági kiadások Olaszországban a Coldiretti mezőgazdasági szakmai szervezet jelentése szerint.
Februárban a lakosság 5,5 százalékkal kevesebbet fordított élelmiszerek vásárlására mint egy évvel korábban a Coldiretti által az Istat statisztikai hivatal adatai alapján készített kimutatás szerint. „A válság már a lakosság legfontosabb élelmiszer-beszerzésein is kezdi éreztetni a hatását” – írja a szervezet jelentése.
A nagykereskedelmi élelmiszer forgalom 6,1 százalékkal csökkent februárban az előző évihez képest, a kis élelmiszerüzleteké 2,9 százalékkal, a diszkont üzleteké pedig 1,5 százalékkal.
A februárban észlelt fordulat azért is bír nagy jelentőséggel, mert az összes gazdasági ágazat közül éppen az élelmiszer-kereskedelem vészelte át a legjobban a koronavírus-járvány miatt életbe léptetett gazdasági és társadalmi korlátozásokat. Az ágazat forgalma egyenesen emelkedett a lakosság otthon töltött idejének a növekedésével párhuzamosan.
A Coldiretti az élelmiszer értékesítési forgalom februári csökkenését a mélyszegénységben élő olasz polgárok számának növekedésére vezeti vissza. Februárban 5,6 millióan éltek abszolút szegénységben Olaszországban az Istat nyilvántartása szerint, ami az ezredforduló óta a legmagasabb szám, és egymillióval haladja meg a tavaly februárit.
Az elszegényedés elsősorban azokat a rétegeket sújtotta, amelyek állásvesztés miatt estek el a jövedelmüktől, vagy kiskereskedőként, kisiparosként be kellett, hogy zárják üzleteiket, illetve azok, akik a szürkegazdaságban végeztek valamilyen munkát, és így átestek minden szociális hálón. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >