A járvány kitörése óta először csökkentek az olasz lakosság élelmiszervásárlásai
A koronavírus-járvány kitörése óta februárban csökkentek első alkalommal az egy évvel korábbihoz képest az élelmiszerek beszerzésre fordított lakossági kiadások Olaszországban a Coldiretti mezőgazdasági szakmai szervezet jelentése szerint.
Februárban a lakosság 5,5 százalékkal kevesebbet fordított élelmiszerek vásárlására mint egy évvel korábban a Coldiretti által az Istat statisztikai hivatal adatai alapján készített kimutatás szerint. „A válság már a lakosság legfontosabb élelmiszer-beszerzésein is kezdi éreztetni a hatását” – írja a szervezet jelentése.
A nagykereskedelmi élelmiszer forgalom 6,1 százalékkal csökkent februárban az előző évihez képest, a kis élelmiszerüzleteké 2,9 százalékkal, a diszkont üzleteké pedig 1,5 százalékkal.
A februárban észlelt fordulat azért is bír nagy jelentőséggel, mert az összes gazdasági ágazat közül éppen az élelmiszer-kereskedelem vészelte át a legjobban a koronavírus-járvány miatt életbe léptetett gazdasági és társadalmi korlátozásokat. Az ágazat forgalma egyenesen emelkedett a lakosság otthon töltött idejének a növekedésével párhuzamosan.
A Coldiretti az élelmiszer értékesítési forgalom februári csökkenését a mélyszegénységben élő olasz polgárok számának növekedésére vezeti vissza. Februárban 5,6 millióan éltek abszolút szegénységben Olaszországban az Istat nyilvántartása szerint, ami az ezredforduló óta a legmagasabb szám, és egymillióval haladja meg a tavaly februárit.
Az elszegényedés elsősorban azokat a rétegeket sújtotta, amelyek állásvesztés miatt estek el a jövedelmüktől, vagy kiskereskedőként, kisiparosként be kellett, hogy zárják üzleteiket, illetve azok, akik a szürkegazdaságban végeztek valamilyen munkát, és így átestek minden szociális hálón. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Keresetek – mennyi az annyi?
Az utóbbi hónapok egyik leggyakoribb kérdése, hogy a rendkívül magas…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárási körülmények ellenére is jó éve volt az olasz Muttinak
A paradicsomtermelő Mutti idén 565 000 tonna paradicsomot dolgozott fel.…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >