A járvány kitörése óta először csökkentek az olasz lakosság élelmiszervásárlásai
A koronavírus-járvány kitörése óta februárban csökkentek első alkalommal az egy évvel korábbihoz képest az élelmiszerek beszerzésre fordított lakossági kiadások Olaszországban a Coldiretti mezőgazdasági szakmai szervezet jelentése szerint.
Februárban a lakosság 5,5 százalékkal kevesebbet fordított élelmiszerek vásárlására mint egy évvel korábban a Coldiretti által az Istat statisztikai hivatal adatai alapján készített kimutatás szerint. „A válság már a lakosság legfontosabb élelmiszer-beszerzésein is kezdi éreztetni a hatását” – írja a szervezet jelentése.
A nagykereskedelmi élelmiszer forgalom 6,1 százalékkal csökkent februárban az előző évihez képest, a kis élelmiszerüzleteké 2,9 százalékkal, a diszkont üzleteké pedig 1,5 százalékkal.
A februárban észlelt fordulat azért is bír nagy jelentőséggel, mert az összes gazdasági ágazat közül éppen az élelmiszer-kereskedelem vészelte át a legjobban a koronavírus-járvány miatt életbe léptetett gazdasági és társadalmi korlátozásokat. Az ágazat forgalma egyenesen emelkedett a lakosság otthon töltött idejének a növekedésével párhuzamosan.
A Coldiretti az élelmiszer értékesítési forgalom februári csökkenését a mélyszegénységben élő olasz polgárok számának növekedésére vezeti vissza. Februárban 5,6 millióan éltek abszolút szegénységben Olaszországban az Istat nyilvántartása szerint, ami az ezredforduló óta a legmagasabb szám, és egymillióval haladja meg a tavaly februárit.
Az elszegényedés elsősorban azokat a rétegeket sújtotta, amelyek állásvesztés miatt estek el a jövedelmüktől, vagy kiskereskedőként, kisiparosként be kellett, hogy zárják üzleteiket, illetve azok, akik a szürkegazdaságban végeztek valamilyen munkát, és így átestek minden szociális hálón. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >