A járvány kitörése óta először csökkentek az olasz lakosság élelmiszervásárlásai
A koronavírus-járvány kitörése óta februárban csökkentek első alkalommal az egy évvel korábbihoz képest az élelmiszerek beszerzésre fordított lakossági kiadások Olaszországban a Coldiretti mezőgazdasági szakmai szervezet jelentése szerint.
Februárban a lakosság 5,5 százalékkal kevesebbet fordított élelmiszerek vásárlására mint egy évvel korábban a Coldiretti által az Istat statisztikai hivatal adatai alapján készített kimutatás szerint. „A válság már a lakosság legfontosabb élelmiszer-beszerzésein is kezdi éreztetni a hatását” – írja a szervezet jelentése.
A nagykereskedelmi élelmiszer forgalom 6,1 százalékkal csökkent februárban az előző évihez képest, a kis élelmiszerüzleteké 2,9 százalékkal, a diszkont üzleteké pedig 1,5 százalékkal.
A februárban észlelt fordulat azért is bír nagy jelentőséggel, mert az összes gazdasági ágazat közül éppen az élelmiszer-kereskedelem vészelte át a legjobban a koronavírus-járvány miatt életbe léptetett gazdasági és társadalmi korlátozásokat. Az ágazat forgalma egyenesen emelkedett a lakosság otthon töltött idejének a növekedésével párhuzamosan.
A Coldiretti az élelmiszer értékesítési forgalom februári csökkenését a mélyszegénységben élő olasz polgárok számának növekedésére vezeti vissza. Februárban 5,6 millióan éltek abszolút szegénységben Olaszországban az Istat nyilvántartása szerint, ami az ezredforduló óta a legmagasabb szám, és egymillióval haladja meg a tavaly februárit.
Az elszegényedés elsősorban azokat a rétegeket sújtotta, amelyek állásvesztés miatt estek el a jövedelmüktől, vagy kiskereskedőként, kisiparosként be kellett, hogy zárják üzleteiket, illetve azok, akik a szürkegazdaságban végeztek valamilyen munkát, és így átestek minden szociális hálón. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >