A járvány előtti szintre tért vissza a fogyasztói bizalom az euróövezetben
A koronavírus-járvány előtti és a hosszú távú átlagot megközelítő szintre tért vissza a fogyasztói bizalom az euróövezetben az Európai Bizottság márciusi felmérésének előzetes adatai alapján.
Az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága (DG EcFin) előzetes felmérésében a fogyasztói bizalmi index az előző havihoz képest a vártnál jóval nagyobb mértékben, 4,0 ponttal mínusz 10,8 pontra emelkedett az euróövezetben. A piac mínusz 14,5 pontot várt márciusra.
Az Európai Unióban 3,6 ponttal emelkedett a bizalmi index mínusz 12,1 pontra.
Mindkét mutató visszatért a válság előtti szintre és megközelítette hosszú távú átlagát, ami az euróövezeti index esetében mínusz 11,1 pont, az EU esetében pedig mínusz 10,6 pont.
Az euróövezeti fogyasztói bizalmi index egy évvel ezelőtt, 2020 márciusában mínusz 11,6 ponton állt. Legalacsonyabb értékét a koronavírus-járvány miatt áprilisban érte el, mínusz 22,0 ponton. A mutató június óta mínusz 15 pont környékén ingadozott. Az 1985 óta vezetett mutató történelmi mélypontja a 2008-as pénzügyi válság idején elért mínusz 23,6 pont. Legmagasabb értéke pedig mínusz 1,4 pont volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >