A járvány alatt is nőtt a környezetbarát csomagolóeszközök iránti kereslet
A koronavírus járvány minden korábbinál nagyobb kihívás elé állította a vendéglátóipari vállalkozásokat. Az éttermek számára a házhozszállítás, illetve az elviteles értékesítés jelentette és jelenti még ma is a működés lehetséges módját, ezért a készételek csomagolására alkalmas dobozok iránti igény jelentősen nőtt, és a környezettudatos szemléletű éttermek továbbra is kitartottak a zöld termékek mellett.
A korábbi években egyre több hazai vendéglátóipari vállalkozás állt át környezetbarát csomagolóeszközökre. Az Indepack Kft tavalyi év elején végzett kutatásából kiderült, hogy a cégek 40%-a már használ valamilyen lebomló, komposztálható anyagú csomagolóeszközt.
Az Kft. megvizsgálta a 2020-as év eladási adatait és a számok jelentős növekedést mutattak a környezetbarát csomagolóeszközök értékesítésben. Az adatok rávilágítottak, hogy akik már korábban lebomló, öko csomagolóeszközt használtak (pl: papír, növényi keményítőből (PLA) készült eszközök, cukornád doboz) azok a járvány alatt, a megnövekedett dobozhasználat ellenére sem álltak vissza a hagyományos műanyagra.
A koronavírus járvány első hullámakor a korlátozó intézkedések bevezetését követően az értékesítés visszaesett. Ennek több oka volt. Egyrészt az éttermeknek időre volt szükségük, hogy átszervezzék működésüket. Több étterem esetében profilváltásra is sor került, hogy házhozszállításra és elviteles értékesítésre alkalmas kínálatot állítsanak össze. Másrészről a „zöld” termékek gyártói sem tudtak ilyen rövid idő alatt kellő mennyiségű PLA és más lebomló alapanyagú terméket előállítani, hiszen az ezekhez szükséges nyersanyagok pl PLA granulátum, gyakran hiányterméknek számítanak.
Áprilistól azonban az éttermek forgalma és ezáltal a környezetbarát csomagolóeszközök eladása ismét beindult. Júniusra beérte az év eleji adatokat és tovább növekedett, majd decemberig egy állandó, de magasabb eladási szintre állt be.
A környezetbarát eszközök értékesítése tehát 2020-as évben stabil emelkedést mutatott, ami azt jelenti, hogy a hazai éttermek számára a nehézségek ellenére is fontos szempont maradt a környezet védelme.
Kapcsolódó cikkeink
Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >A magyar elnökség versenyképes és fenntartható agráriumot szeretne
Az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége olyan agráriumot szeretne, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >