A járvány alatt is nőtt a környezetbarát csomagolóeszközök iránti kereslet
A koronavírus járvány minden korábbinál nagyobb kihívás elé állította a vendéglátóipari vállalkozásokat. Az éttermek számára a házhozszállítás, illetve az elviteles értékesítés jelentette és jelenti még ma is a működés lehetséges módját, ezért a készételek csomagolására alkalmas dobozok iránti igény jelentősen nőtt, és a környezettudatos szemléletű éttermek továbbra is kitartottak a zöld termékek mellett.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/01/Indpack-300x238.jpg)
A környezetbarát eszközök értékesítése 2020-ban stabilan emelkedett
A korábbi években egyre több hazai vendéglátóipari vállalkozás állt át környezetbarát csomagolóeszközökre. Az Indepack Kft tavalyi év elején végzett kutatásából kiderült, hogy a cégek 40%-a már használ valamilyen lebomló, komposztálható anyagú csomagolóeszközt.
Az Kft. megvizsgálta a 2020-as év eladási adatait és a számok jelentős növekedést mutattak a környezetbarát csomagolóeszközök értékesítésben. Az adatok rávilágítottak, hogy akik már korábban lebomló, öko csomagolóeszközt használtak (pl: papír, növényi keményítőből (PLA) készült eszközök, cukornád doboz) azok a járvány alatt, a megnövekedett dobozhasználat ellenére sem álltak vissza a hagyományos műanyagra.
A koronavírus járvány első hullámakor a korlátozó intézkedések bevezetését követően az értékesítés visszaesett. Ennek több oka volt. Egyrészt az éttermeknek időre volt szükségük, hogy átszervezzék működésüket. Több étterem esetében profilváltásra is sor került, hogy házhozszállításra és elviteles értékesítésre alkalmas kínálatot állítsanak össze. Másrészről a „zöld” termékek gyártói sem tudtak ilyen rövid idő alatt kellő mennyiségű PLA és más lebomló alapanyagú terméket előállítani, hiszen az ezekhez szükséges nyersanyagok pl PLA granulátum, gyakran hiányterméknek számítanak.
Áprilistól azonban az éttermek forgalma és ezáltal a környezetbarát csomagolóeszközök eladása ismét beindult. Júniusra beérte az év eleji adatokat és tovább növekedett, majd decemberig egy állandó, de magasabb eladási szintre állt be.
A környezetbarát eszközök értékesítése tehát 2020-as évben stabil emelkedést mutatott, ami azt jelenti, hogy a hazai éttermek számára a nehézségek ellenére is fontos szempont maradt a környezet védelme.
Kapcsolódó cikkeink
A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >Az ember és a környezet voltak 2023 fókuszai a PENNY-nél
Az elmúlt évben számos fontos lépést tett a PENNY Magyarország, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >