A japán % Arabica prémium kávézólánc első magyar egysége megnyitott Budapesten
Megnyílt a japán tulajdonosi háttérrel rendelkező, % Arabica prémium kávézólánc első egysége Budapesten – közölte a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) az MTI-vel pénteken.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2025/02/Kepernyofoto-2025-02-07-20.08.29-1024x666.png)
A japán tulajdonosi háttérrel rendelkező, Hongkongban regisztrált % Arabica prémium kávézólánc első magyarországi egysége a Király utcában 2025. február 7-én. MTI/Máthé Zoltán
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a megnyitón a tárca közlése szerint úgy fogalmazott:
„Mi itt Magyarországon a Kelet és Nyugat együttműködésére a Kelet és Nyugat közötti híd szerepre nem valamifajta veszélyként, kockázatként, kivédendő kellemetlenségként tekintünk, hanem egy olyan lehetőségként, amelyet meg kell ragadnia Magyarországnak ahhoz, hogy ki tudja használni azt a versenyelőnyét, amely egyrészt a történelméből, másrészt pedig a földrajzi elhelyezkedéséből származik.”
Hozzátette:
egy japán tulajdonosi háttérrel rendelkező, Hongkongban regisztrált, Arabica néven futó brand érkezik Magyarországra.
Az, hogy ezt Hongkongból hozzák el most a franchise magyarországi tulajdonosai, mutatja azt, hogy megérte és megéri építeni azokat a kapcsolatokat, amelyek Magyarországot az Európába irányuló keleti törekvések egyik zászlóshajójává és bástyájává teszik.
Kiemelte: Sencsenből, Hongkongból és számos kínai nagyvárosból Budapestre jönni „ma már nem nagy kunszt”, tekintettel arra, hogy hét kínai nagyvárosból heti 21 járat köti össze a fővárosunkat.
Ez több járat, mint amennyi Bécs vagy Prága esetében az utazni vagy beruházni kívánók rendelkezésére áll.
Jól látszik, hogy ezek a törekvéseink is sikerrel jártak, hiszen a tavalyi esztendőben megdupláztuk a Magyarországra beutazó kínai turisták számát, ami most már elérte a világjárvány előtti számot, és tavaly először meghaladta a félmilliót a kínai turisták által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma.
Ez pedig nagymértékben járult hozzá ahhoz, hogy turisztikai rekordot döntöttünk, és a turizmus egyre növekedő hányaddal veszi ki a részét a magyar gazdaság teljesítményéből – ismertette a miniszter.
Az Arabica beruházása és magyarországi otthonra találása abból a szempontból is kifejezetten örömteli, hogy itt minden találkozik, ami a nemzetközi modernitásból és a nemzeti tradícióból fakad. Látjuk, hogy itt minden a XXII. századot képviseli, de mégis jelen van a Zsolnay is.
„És ez az egymásra találása a modernitásnak és a tradíciónak segíti azt, hogy akik idejönnek Magyarországra turisták, és valamifajta újra vágynak, azt úgy találják meg, hogy közben a magyarországi hagyományokat is megismerhetik”
– fogalmazott.
Büszkeségre ad okot az a tény is a miniszter szerit, hogy Közép-Európában az Arabica lánc első üzlete itt nyílik meg Magyarországon.
A franchise tulajdonosainak tájékoztatása szerint ez az első lépés, amelyet több lépés fog követni – mondta. Örömét fejezte ki, hogy olyan beruházások történnek, amelyek nyomán a turisták még jobban érezhetik magukat Magyarországon, amelyek meggyőzik őket arról, hogy ide, Budapestre, Magyarországra érdemes eljönni, és még inkább referenciaként fognak szolgálni mások számára.
„Azt kívánom önöknek, hogy ez a mostani beruházásuk járjon együtt olyan sikerekkel, amelyek aztán újabb és újabb beruházásokra sarkallják önöket”
– mondta a miniszter.
Felidézte: a nyolcéves együttműködésnek a beruházókkal nem kizárólag a gasztronómia és az idegenforgalom területén van jelentősége.
Három éve kortárs művészeti kiállítóhelyet avattak, ahol a beruházók lehetőséget biztosítanak fiatal magyar művészeknek arra, hogy megmutassák magukat, a tehetségüket, a művészetüket, és lehetőséget biztosítanak arra, hogy ezek a magyar művészek a távol-keleti piacokon is meg tudják mutatni azt, hogy mire képesek.
„Ezt köszönjük önöknek” – mondta. „Azt kívánom önöknek, hogy ez a beruházási döntésük is legyen legalább annyira sikeres, mint az összes korábbi”
– mondta Szijjártó Péter.
Kapcsolódó cikkeink
A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >Rekordárakat dönt az arabica kávé
Az arabica kávé ára idén már 15 százalékkal emelkedett, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >