A Jack Daniel’s whisky gyártója megszünteti sokszínűségi programjait
A Jack Daniel’s whisky gyártója, a Brown-Forman, váratlanul bejelentette, hogy megszünteti vállalati sokszínűségi, méltányossági és befogadási (Diversity, Equity, and Inclusion – DEI) programjait. Ez a döntés nagy meglepetést keltett, különösen azok körében, akik korábban példaértékűnek tartották a cég elkötelezettségét az LMBTQ közösség iránt.

A vállalat 2019-ben indította el a sokszínűségi stratégiáját
A Brown-Forman szerdai levelében értesítette alkalmazottait arról, hogy a vezetői javadalmazást a továbbiakban már nem kötik a DEI területeken elért eredményekhez. Emellett a vállalat megszünteti részvételét az LMBTQ-barát munkahelyek éves rangsorában, és már nem törekszik arra, hogy több kisebbségi háttérrel rendelkező beszállítóval dolgozzon együtt.
Ez a döntés egy szélesebb trend része, amelyben egyre több amerikai vállalat hagy fel a DEI programokkal a konzervatívok nyomására. A Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó is hasonló lépést tett a hét elején.
A Brown-Forman 2019-ben indította el sokszínűségi stratégiáját, és eddig élen járt az LMBTQ közösség számára kedvező munkakörnyezet megteremtésében. A vállalat korábban a Human Rights Campaign egyenlőségi indexén a legmagasabb, 100-as pontszámot érte el, ami az LMBTQ alkalmazottak számára nyújtott juttatások elismerése volt.
A vállalat levelében a jogi és külső környezet változásaira hivatkozott, és hangsúlyozta, hogy üzleti eredményeit a jelenlegi körülményekhez igazítva kell elérnie. Eddig a vezetői javadalmazás tizede a DEI területeken elért előrehaladáson alapult, mostantól azonban ez az összefüggés megszűnik.
Az amerikai közvélemény megosztott a DEI programokkal kapcsolatban. Míg a Washington Post és az Ipsos áprilisi felmérése szerint az amerikai felnőttek 61 százaléka támogatja ezeket a programokat, addig a Bentley University és a Gallup felmérése azt mutatja, hogy sokan úgy vélik, a vállalatoknak nem kellene állást foglalniuk az aktuális társadalmi kérdésekkel kapcsolatban.
A Brown-Forman döntése újabb fejezetet nyit a vállalati DEI programok körüli vitákban, és valószínűleg tovább erősíti a megosztottságot ebben a kérdésben.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Az Auchantól érkezett a Green Cloud kereskedelmi igazgatója
Új kereskedelmi igazgatót nevezett ki a fenntartható vállalati energiamegoldások piacán…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >