A húsvéti ünnepek megemelték a kiskereskedelmi forgalmat Németországban
A vártnál jóval nagyobb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom áprilisban éves összevetésben Németországban, ami leginkább a húsvéti ünnepeknek volt köszönhető.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 4,0 százalékkal emelkedett tavaly áprilishoz. Elemzők 1,1 százalékos emelkedésre számítottak a márciusban mért 2,1 százalékos csökkenés után.
Nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 4,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az egy évvel korábbihoz képest.
A jelentős emelkedés alapvetően annak tudható be, hogy idén teljes egészében áprilisra estek a húsvéti ünnepek, míg tavaly márciusra.
Ugyanakkor az előző hónaphoz képest naptári és szezonális kiigazítással számolva reálértéken 2,0 százalékkal, nominális értéken pedig 1,5 százalékkal csökkent a német kiskereskedelmi forgalom áprilisban az előző hónaphoz képest. A tényadatok jóval rosszabbak a várakozásoknál, ugyanis elemzők 0,1 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a márciusi 0,2 százalékos csökkenés után.
Tavaly és idén áprilisban is 24-24 napon voltak nyitva az üzletek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Tíz év alatt megduplázódott az eper ára
Míg 2015-ben még 3,94 eurót kellett fizetni egy kilogramm hazai…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma lép életbe a gyógyszerekre vonatkozó önkéntes árkorlátozás
A kormány a lakosság, kiemelten a családok és a nyugdíjasok…
Tovább olvasom >Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon – így válasszunk okosan
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >