A húsvéti ünnepek megemelték a kiskereskedelmi forgalmat Németországban
A vártnál jóval nagyobb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom áprilisban éves összevetésben Németországban, ami leginkább a húsvéti ünnepeknek volt köszönhető.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 4,0 százalékkal emelkedett tavaly áprilishoz. Elemzők 1,1 százalékos emelkedésre számítottak a márciusban mért 2,1 százalékos csökkenés után.
Nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 4,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az egy évvel korábbihoz képest.
A jelentős emelkedés alapvetően annak tudható be, hogy idén teljes egészében áprilisra estek a húsvéti ünnepek, míg tavaly márciusra.
Ugyanakkor az előző hónaphoz képest naptári és szezonális kiigazítással számolva reálértéken 2,0 százalékkal, nominális értéken pedig 1,5 százalékkal csökkent a német kiskereskedelmi forgalom áprilisban az előző hónaphoz képest. A tényadatok jóval rosszabbak a várakozásoknál, ugyanis elemzők 0,1 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a márciusi 0,2 százalékos csökkenés után.
Tavaly és idén áprilisban is 24-24 napon voltak nyitva az üzletek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >