A húsvéti szezonban továbbra is nő a minőségi édességek iránti kereslet
2009 húsvéti időszakában a magyar fogyasztók a válság ellenére is kiemelten figyeltek a minőségre, hiszen kétszer annyi minőségi csokoládéból készült szezonális figurás édességet tettek a kosarukba, mint bevonómasszából készült terméket.
A tavaly eladott szezonális figurás édességekből befolyt összeg a 2008-as évhez hasonlóan 2009-ben is 2,7 milliárd forint körül alakult (kb. 890 tonnányi édesség), vagyis a gazdasági világválság ellenére közel ugyanannyit költöttünk édességre a 2009-es húsvéti időszakban. Ezzel párhuzamosan szívesebben vásárolunk minőségi csokoládét, azaz folytatódik az egyre tudatosabb vásárlói magatartásnak köszönhető -2007 óta tartó- tendencia, ami a minőséget részesíti előnyben.
2006-ban még 547 tonna alacsonyabb beltartami értékkel rendelkező bevonómasszás terméket fogyasztottunk és ezzel szemben csak 467 tonna csokoládét. Az elmúlt 3 évben már egyértelműen a magasabb kakaótartalmú csokoládék felé billen a mérleg nyelve: így 2009-ben 588 tonna csokoládéval szemben mindössze 303 tonna bevonómasszából készült édességet tettünk a kosarunkba. A magyar lakosság körében is egyre népszerűbbek a minőségi csokoládéból készült, megbízható márkájú húsvéti figurák. A tavalyi húsvéti időszakban a szezonális édességek közül húsvéti nyúlból és tojásból értékesítették a legtöbbet, 2,3 milliárd forint értékben (tojás: 400 000 tonna; nyúl: 350 000 tonna). Továbbra is kedveltek a több, különböző terméket tartalmazó, illetve ajándékokkal kiegészített csomagok, melyek együttes értéke több mint 400 millió forint.
Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint a csokoládé pozitív élettani hatásai régóta közismertek. A csokoládék dúsítására gyakran használt olajos magvak gazdagok B1-, B2-, B6 vitaminokban, amelyek pedig erősítik az immunrendszert. E-vitamin és ásványi anyag tartalmuk hatékony antioxidáns.
Ma már bizonyított tény, hogy 100 gramm étcsokoládé olyan mértékben csökkentheti a vérnyomást, hogy ennek eredményeképpen a szívinfarktus vagy a szélütés kockázata kb. 21 %-kal lehet alacsonyabb. A csokoládé hangulatjavító – nem hiába emlegeti a köznyelv boldogsághormonként is ezt az édes falatot.
Nem véletlenül vásárolunk a húsvétot megelőző hetekben több édességet az év más időszakaihoz képest (kivétel ez alól a csupán karácsony): a hagyományoknak megfelelően a festett tojások és a sonka mellett a húsvét elengedhetetlen részét képezik az ajándékba adott figurás édességek. „A mindössze 2-3 hetes ünnepi szezonban közel 900 tonna édességet vásárolunk, azaz fejenként közel 10 dekagramm, vagyis 2-3 csokoládé figurát fogyasztunk el ebben az időszakban.” – mondta Sánta Sándor.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >