A hűségprogram elárulja fogyasztói szokásainkat

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 10. 12:32

A Nyugat-Európában már 15 éve működő klubkártyás hűségprogram Magyarországon idén augusztusban került bevezetésre. Hazánkban néhány hónap után több százezerre tehető a pontgyűjtő kártyával rendelkező vásárlók száma. Az első negyedéves ciklus lezárult, az áruházlánc elkezdte megküldeni a kedvezményre feljogosító vásárlási utalványokat, valamint a személyre szóló ajándékkuponokat.

„A hűségprogramhoz csatlakozott vásárlóinknak háromhavonta postázzuk a pontösszesítő kimutatásukat, melynek segítségével áttekinthetik az addig összegyűjtött pontjaik egyenlegét. A kimutatáshoz mellékeljük a vásárlási utalványokat és a személyre szólóan összeválogatott kedvezményes vásárlási kuponokat is. Áruházunk figyel arra, hogy az ajánlatok elnyerjék a vásárlók tetszését, így a kedvezménycsomagokat annak megfelelően állítjuk össze, hogy a vásárlónknak milyen termékek lehetnek érdekesek és fontosak” – fejtette ki Jegesi Viktor, a Tesco Marketing igazgatója.

Nyugaton már bevett szokás, hogy a nagy áruházláncok figyelik az emberek vásárlási szokásait. Az elektronikus vagy nyomtatott prospektusokat, reklámújságokat és egyéb akciós anyagokat az adott vásárló szokásaihoz igazítva készítik el és a direkt-marketing eszközök alkalmazásával továbbítják. Ennek következtében a vásárló úgy érezheti, hogy pontosan azok a termékek akciósak az üzletben, amelyeket ő szokott vásárolni. Ez a rendszer Magyarországra is megérkezett.

Az üzletekben történt vásárlások után összegyűjtött pontokért vásárlási utalványt kapnak a hűségprogram résztvevői. Mivel 200 forintért jár egy pont, ez gyakorlatilag 0,5%-os kedvezménynek felel meg, ami összehasonlítva például a drogériák által kínált pontgyűjtő akciók révén elérhető (15-25%-os) kedvezményekkel, eléggé karcsúnak tűnik (bizonyára az árrés is eltérő).

A Tesco azonban nem csak vásárlási utalványokat, hanem kedvezményes vásárlásra jogosító kuponokat is küld a vásárlóinak. A hat akciós kupont a vásárlási szokásaink szerint válogatják össze, ennek megfelelően, aki sok tejterméket vásárol, az olyan, aki sok rostos üdítőt, az olyan kupont kap. Így az áruház azt is tudja, hogy mit vettünk tavaly nyáron – írja a Penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink