A hungarikumok adják a nemzet, a haza, az otthon érzését
Közös küldetésünk, hogy a hungarikumok, a nemzeti értékek segítségével megőrizzük hagyományainkat, identitásunkat és a kultúránkat átadjuk a következő generációknak. A Magyar Fesztivál Szövetség munkájának szerves része, hogy összekössön minket egymással, és ebben jó példával jár elől, mondta Nagy István agrárminiszter a Magyar Fesztivál Szövetség konferenciáján, kedden.

A kis közösségek és a kulturális identitásunk olyan értékek, melyek egyszerre tesznek különbözővé másoktól és kötnek össze minket az egész világon
A tárcavezető kifejtette, rendkívül fontos nekünk, magyaroknak, hogy mire építjük a jövőnket. Hagyományaink, értékeink segítenek minket eligazodni a gyorsan változó világban, segítenek megérteni, mit jelent a nemzet, a haza, az otthon érzése. Ezt adják a hungarikumok. Hozzátette, a legfontosabb az értékpiramis alapja, a helyi hagyományok gyűjtése, a legkisebb települések szokásai, a legapróbb tárgyi emlékek, hiszen ezek a lokális értékek adják a hazaérkezés örömét. Ezért építették be a hungarikum törvénybe a helyi, települési, megyei és tájegységi értéktár fogalmát, húzta alá.
A hagyományőrzés és az értékmegőrzés kövek egymásra építése, és ezek között a kövek között vannak élők is, melyekből közösségeket építünk, hangsúlyozta a miniszter. Kiemelte, ma a legnagyobb kincs a család, egy baráti társaság, egy kisebb közösség egészen a magyar nemzetig határon innen és túl. A kis közösségek és a kulturális identitásunk olyan értékek, melyek egyszerre tesznek különbözővé másoktól és kötnek össze minket az egész világon.
Kapcsolódó cikkeink
AM: az élelmiszertermelést nem lehet elválasztani a termőföldtől
A műhús egy csinálmány, mi pedig ragaszkodunk ahhoz, hogy az…
Tovább olvasom >Nagy István: az elmúlt években tudatosan segítettük az állattartókat a járványok és állatbetegségek megelőzésében
A Magyarországon forgalomba kerülő állati eredetű élelmiszerek teljesen biztonságosak és…
Tovább olvasom >Nagy István: példaértékű fejlődés ment végbe a kertészeti ágazatban
Az a fejlődési folyamat, amely a kertészeti ágazatban végbement, példaértékű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >