A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi, 25. üzletember-találkozója, amelynek ezúttal Csehország fővárosa, Prága adott otthont. A kétoldalú esemény célja a magyar élelmiszer- és italgyártók külpiaci pozícióinak erősítése volt – különösen az innovatív, egészségtudatos és fenntartható termékkategóriákban. A fórumon 24 hazai vállalat képviselői és mintegy 60 cseh importőr, forgalmazó és HoReCa-szereplő vett részt, köztük a Rohlik Group is, Csehország egyik vezető online élelmiszerlánca – írja az Agrárszektor.
Célkeresztben a cseh piac
Magyarország és Csehország között hosszú múltra visszatekintő élelmiszer-kereskedelmi kapcsolat áll fenn. Az EU-tagság, valamint a földrajzi és logisztikai közelség miatt a cseh piac kézenfekvő célpont a magyar exportőrök számára – az Agrármarketing Centrum (AMC) ennek jegyében szervezte meg az első, kifejezetten a cseh piacra fókuszáló exportfejlesztési fórumot.
A kétnapos esemény első felében a magyar gyártók piacismereti előadásokat hallgathattak meg, míg a második napon közvetlen B2B találkozókon mutathatták be termékeiket a cseh beszerzőknek, áruházláncoknak, disztribútoroknak és vendéglátóipari partnereknek.
Versenyképes portfólióval jelentek meg a magyar cégek
A bemutatott termékpaletta jól tükrözte a magyar élelmiszeripar erősségeit: prémium borok, libamáj és szarvasgombás különlegességek mellett a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra épülő termékek is hangsúlyos szerepet kaptak. A látogatók találkozhattak gluténmentes pékárukkal, hidegen sajtolt olajokkal, hazai termesztésű rizs-alapú élelmiszerekkel – olyan kategóriákkal, amelyek a tudatos fogyasztói rétegek igényeit célozzák meg.
A Hungarian Food Business Program 25. alkalommal
A mostani prágai esemény nemcsak a kiemelkedő részvételi arány miatt volt mérföldkő: ez volt a Hungarian Food Business Program 25. állomása is, amely jól mutatja az AMC hosszú távú elköteleződését a magyar agrár-élelmiszeripar exportpiaci támogatása mellett. A program célja, hogy stabil platformot biztosítson a magyar cégek külpiacra lépéséhez, és erősítse a „Magyarországon gyártott” termékek jelenlétét a közép-európai régióban.
Kapcsolódó cikkeink
AM-államtitkár: a kertészeti pályázatok segítik a magyar dinnyetermesztés fennmaradását
A magyar dinnyetermesztés fennmaradását segítik a vidékfejlesztési keretből finanszírozott kertészeti…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >A kertészeti pályázatok segítik a magyar dinnyetermesztés fennmaradását
A magyar dinnyetermesztés fennmaradását segítik a vidékfejlesztési keretből finanszírozott kertészeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >