A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi, 25. üzletember-találkozója, amelynek ezúttal Csehország fővárosa, Prága adott otthont. A kétoldalú esemény célja a magyar élelmiszer- és italgyártók külpiaci pozícióinak erősítése volt – különösen az innovatív, egészségtudatos és fenntartható termékkategóriákban. A fórumon 24 hazai vállalat képviselői és mintegy 60 cseh importőr, forgalmazó és HoReCa-szereplő vett részt, köztük a Rohlik Group is, Csehország egyik vezető online élelmiszerlánca – írja az Agrárszektor.
Célkeresztben a cseh piac
Magyarország és Csehország között hosszú múltra visszatekintő élelmiszer-kereskedelmi kapcsolat áll fenn. Az EU-tagság, valamint a földrajzi és logisztikai közelség miatt a cseh piac kézenfekvő célpont a magyar exportőrök számára – az Agrármarketing Centrum (AMC) ennek jegyében szervezte meg az első, kifejezetten a cseh piacra fókuszáló exportfejlesztési fórumot.
A kétnapos esemény első felében a magyar gyártók piacismereti előadásokat hallgathattak meg, míg a második napon közvetlen B2B találkozókon mutathatták be termékeiket a cseh beszerzőknek, áruházláncoknak, disztribútoroknak és vendéglátóipari partnereknek.
Versenyképes portfólióval jelentek meg a magyar cégek
A bemutatott termékpaletta jól tükrözte a magyar élelmiszeripar erősségeit: prémium borok, libamáj és szarvasgombás különlegességek mellett a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra épülő termékek is hangsúlyos szerepet kaptak. A látogatók találkozhattak gluténmentes pékárukkal, hidegen sajtolt olajokkal, hazai termesztésű rizs-alapú élelmiszerekkel – olyan kategóriákkal, amelyek a tudatos fogyasztói rétegek igényeit célozzák meg.
A Hungarian Food Business Program 25. alkalommal
A mostani prágai esemény nemcsak a kiemelkedő részvételi arány miatt volt mérföldkő: ez volt a Hungarian Food Business Program 25. állomása is, amely jól mutatja az AMC hosszú távú elköteleződését a magyar agrár-élelmiszeripar exportpiaci támogatása mellett. A program célja, hogy stabil platformot biztosítson a magyar cégek külpiacra lépéséhez, és erősítse a „Magyarországon gyártott” termékek jelenlétét a közép-európai régióban.
Kapcsolódó cikkeink
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >Rekord részvétel a magyar standon a mentes termékek kiállításán Bécsben
Az Agrármarketing Centrum először vett részt a Free From elnevezésű,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >