A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi, 25. üzletember-találkozója, amelynek ezúttal Csehország fővárosa, Prága adott otthont. A kétoldalú esemény célja a magyar élelmiszer- és italgyártók külpiaci pozícióinak erősítése volt – különösen az innovatív, egészségtudatos és fenntartható termékkategóriákban. A fórumon 24 hazai vállalat képviselői és mintegy 60 cseh importőr, forgalmazó és HoReCa-szereplő vett részt, köztük a Rohlik Group is, Csehország egyik vezető online élelmiszerlánca – írja az Agrárszektor.
Célkeresztben a cseh piac
Magyarország és Csehország között hosszú múltra visszatekintő élelmiszer-kereskedelmi kapcsolat áll fenn. Az EU-tagság, valamint a földrajzi és logisztikai közelség miatt a cseh piac kézenfekvő célpont a magyar exportőrök számára – az Agrármarketing Centrum (AMC) ennek jegyében szervezte meg az első, kifejezetten a cseh piacra fókuszáló exportfejlesztési fórumot.
A kétnapos esemény első felében a magyar gyártók piacismereti előadásokat hallgathattak meg, míg a második napon közvetlen B2B találkozókon mutathatták be termékeiket a cseh beszerzőknek, áruházláncoknak, disztribútoroknak és vendéglátóipari partnereknek.
Versenyképes portfólióval jelentek meg a magyar cégek
A bemutatott termékpaletta jól tükrözte a magyar élelmiszeripar erősségeit: prémium borok, libamáj és szarvasgombás különlegességek mellett a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra épülő termékek is hangsúlyos szerepet kaptak. A látogatók találkozhattak gluténmentes pékárukkal, hidegen sajtolt olajokkal, hazai termesztésű rizs-alapú élelmiszerekkel – olyan kategóriákkal, amelyek a tudatos fogyasztói rétegek igényeit célozzák meg.
A Hungarian Food Business Program 25. alkalommal
A mostani prágai esemény nemcsak a kiemelkedő részvételi arány miatt volt mérföldkő: ez volt a Hungarian Food Business Program 25. állomása is, amely jól mutatja az AMC hosszú távú elköteleződését a magyar agrár-élelmiszeripar exportpiaci támogatása mellett. A program célja, hogy stabil platformot biztosítson a magyar cégek külpiacra lépéséhez, és erősítse a „Magyarországon gyártott” termékek jelenlétét a közép-európai régióban.
Kapcsolódó cikkeink
Nem tetszik a cseh gazdáknak az ukrán mezőgazdasági termékek nagyobb arányú behozatala az Európai Unióba
Veszélyezteti a cseh cukorgyártást a kiválasztott ukrán termékek tervezett nagyobb…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >