A .hu nem biztos, hogy magyar webshopot takar

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 01. 12:28

Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) magyarországi szervezete azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy internetes vásárlás előtt tájékozódjanak a webshopot működtető vállalkozásokról.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tartozó EFK közleménye arra hívja fel a figyelmet, a honlap magyar nyelvű megjelenése vagy a „.hu” kiterjesztés nem jelenti egyértelműen azt, hogy az eladó ténylegesen magyarországi székhelyű vállalkozás.

A fogyasztóvédelmi szervezet hangsúlyozza, hogy egy kis utánajárással sok kellemetlenségtől, bosszúságtól óvhatja meg magát a vásárló.

Az EFK közlése szerint gyakran előfordul, hogy magyar nyelvű webáruházat külföldi vállalkozás üzemeltet, és a vele való szerződéskötés esetén az előnyök mellett a fogyasztónak számolnia kell bizonyos nehézségekkel a vásárlás során. A külföldi eladó a termékhez nem mindig ad magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, vagy ha mellékel is, annak megfogalmazása a fogyasztó számára nehezen érthető. Emellett a külföldi kereskedők által működtetett webáruházak kivétel nélkül a vételár előzetes átutalásához kötik a termék leszállítását, azonban ha a szállításra bármilyen okból nem kerül sor, a szerződésszegéssel kapcsolatos igények érvényesítése nehézségekbe ütközhet, és magas költségekkel járhat.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a külföldi webshopok Magyarországon általában nem tartanak fenn vevőszolgálatot, így a kereskedővel való személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, amely miatt a kommunikáció a postai út mellett kizárólag e-mailen vagy esetleg telefonon lehetséges – áll az MTI által közzétett közleményben.

Kapcsolódó cikkeink