A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb drágulásokat Horvátországban – mondta Ante Susnjar gazdasági miniszter szerdán a horvát közszolgálati rádiónak adott interjújában.
Ezzel együtt sajnos a mindennapi termékek ára is nő, ami hatással van az állampolgárokra – tette hozzá a tárcavezető, emlékeztetve arra, hogy a kormány idén februártól 70 termék árát korlátozta hatóságilag.
A horvát statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint májusban 3,5 százalékra gyorsult az infláció az áprilisi 3,2 százalék után.
A miniszter rámutatott:
a turisztikai idény idén előbb köszöntött be, mint a megelőző években, és már most sok turista van az országban, ez szerinte kedvező jelenség.
Kiemelte, hogy a turisztikai minisztérium irányelveket határozott meg a horvát turizmus fejlesztésére, mert az egy árérzékeny tevékenység, a magasabb árak más célállomások felé irányíthatják az emberek és a tőke áramlását.
Susnjar reményének adott hangot, hogy Horvátország esetében ez nem fog megtörténni. Egyben felelősségteljes hozzáállásra szólította fel a turisztikai és szolgáltatási szektor érintettjeit, elsősorban saját maguk érdekében, hogy egész éves jövedelemhez juthassanak.
„Az ide érkező turisták egy bizonyos ideig velünk együtt élnek, és logikus, hogy megnő az ételek és italok fogyasztása, valamint minden termék és szolgáltatás kereslete, de a valóság keretein belül kell maradnunk ahhoz, hogy fenntartható turizmust tudjunk megvalósítani, és hogy ez ne legyen negatív hatással polgárainkra”
– fogalmazott.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: 45%-kal több vendégnek örülhettek a Balatonnál idén pünkösdkor
A június elején berobbant kánikula igazi úti lázat és ezzel…
Tovább olvasom >AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >Az Insura.hu: a külföldi nyaralást tervezők a tavalyinál 5-6 százalékkal magasabb utasbiztosítási díjakkal számolhatnak
A külföldi nyaralást tervezők idén a tavalyinál 5-6 százalékkal magasabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Coca-Cola HBC Magyarország: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának
A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >