A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb drágulásokat Horvátországban – mondta Ante Susnjar gazdasági miniszter szerdán a horvát közszolgálati rádiónak adott interjújában.
Ezzel együtt sajnos a mindennapi termékek ára is nő, ami hatással van az állampolgárokra – tette hozzá a tárcavezető, emlékeztetve arra, hogy a kormány idén februártól 70 termék árát korlátozta hatóságilag.
A horvát statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint májusban 3,5 százalékra gyorsult az infláció az áprilisi 3,2 százalék után.
A miniszter rámutatott:
a turisztikai idény idén előbb köszöntött be, mint a megelőző években, és már most sok turista van az országban, ez szerinte kedvező jelenség.
Kiemelte, hogy a turisztikai minisztérium irányelveket határozott meg a horvát turizmus fejlesztésére, mert az egy árérzékeny tevékenység, a magasabb árak más célállomások felé irányíthatják az emberek és a tőke áramlását.
Susnjar reményének adott hangot, hogy Horvátország esetében ez nem fog megtörténni. Egyben felelősségteljes hozzáállásra szólította fel a turisztikai és szolgáltatási szektor érintettjeit, elsősorban saját maguk érdekében, hogy egész éves jövedelemhez juthassanak.
„Az ide érkező turisták egy bizonyos ideig velünk együtt élnek, és logikus, hogy megnő az ételek és italok fogyasztása, valamint minden termék és szolgáltatás kereslete, de a valóság keretein belül kell maradnunk ahhoz, hogy fenntartható turizmust tudjunk megvalósítani, és hogy ez ne legyen negatív hatással polgárainkra”
– fogalmazott.
Kapcsolódó cikkeink
A világsztárok a hangulat mellett a turizmust is felpörgették
Világsztárok adták egymásnak a színpadot Budapest megakoncert-helyszínein az elmúlt héten.…
Tovább olvasom >Vitályos Eszter: a turizmus Magyarország egyik húzóágazata
A turizmus Magyarország egyik húzóágazata, jelenleg Magyarországon több mint 400…
Tovább olvasom >Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >