A HÓNAP TÁBLÁZATA – Top kategóriák a bolttípusokban
A hipermarket és a szupermarket piaci részesedése növekedett az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmából. Ezt tükrözik a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének 2007. február–2008. januári adatai az előző tizenkét hónappal összevetve. A Nielsen 90 élelmiszer-kategória piaci bolti eladásait méri folyamatosan. A legnagyobb forgalmú hat kategória közül leginkább koncentrált a sajt és az ásványvíz értékesítése. Értékben közel kétharmad jut belőle a hipermarketre és a diszkontra. Ugyanakkor leginkább fragmentált az élmezőnyben a sör és a szénsavas üdítőital forgalma. Itt az önálló kis boltok részesedése kétszer akkora, mint átlagos részarányuk az élelmiszerek eladásából.
A táblázatban 2007. februártól 2008. januárig terjedő időszakot az egyszerűség kedvéért 2007-tel jelöltük. Hasonlóan rövidítettük az előző időszak megjelölését: 2006.
Kategória Hipermarket Diszkont Hazai Lánc Szupermarket Egyéb
2006 2007 2006 2007 2006 2007 2006 2007 2006 2007
Teljes élelmiszer-forgalomból 29 31 18 18 30 28 9 10 14 13
Húskészítmény 29 32 14 15 35 33 10 11 12 9
Sör 21 23 19 18 27 25 6 6 27 28
Sajt 38 40 22 23 23 20 12 13 5 4
Szénsavas üdítőital 22 21 14 14 32 31 6 7 26 27
Gyümölcslé 27 26 16 16 31 30 10 11 16 17
Ásványvíz 33 34 23 25 24 21 8 9 12 11
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >