A HÓNAP TÁBLÁZATA – Stabil a vegyi áruk forgalom szerinti rangsora
Ellentétben az élelmiszerekkel, a háztartási vegyi áruk legnagyobb forgalmú tíz kategóriájának mezőnyét a legutóbbi években stabilan ugyanazok a termékek alkotják. A top 10 mezőnye is változatlan, de a sorrend is. A Nielsen minden két hónapos periódus végén összefoglalja az általa mért 60 háztartási vegyiáru- és kozmetikumkategória közül az értékben mért kiskereskedelmi forgalom szempontjából top 10 fő trendjeinek grafikonjait.
A tíz kategória együttes forgalma meghaladta 2007. november–2008. októberben a 150 milliárd forintot. Ez a Nielsen által mért vegyi áru bolti eladásának nagyjából egyharmada.
A listát továbbra is a mosószer vezeti, mintegy 37 milliárd forintos bolti forgalommal. Utána a toalettpapír következik, kerekítve 20 milliárd forinttal.
A rangsor kilencedik és tizedik helyét elfoglaló papír zsebkenő és mosogatószer éves forgalma egyelőre nem érte el a 10 milliárd forintot.
Értékben a top 10 forgalma vagy bővült, vagy változatlan maradt.
A mennyiségi eladásokat tekintve szintén stagnálás körüli mutatókat tárt fel a Nielsen.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru- és kozmetikum-kategória közül az értékben top 10 kiskereskedelmi forgalmának változása értékben és mennyiségben, 2007. november–2008. októberben, az előző hasonló időszakhoz képest, százalékban
Kategória Értékben Mennyiségben
Mosószer 0 –1
Toalettpapír +9 –1
Pelenka +2 +3
Dezodor +5 +3
Tusfürdő +5 +1
Öblítő +3 +2
Sampon +1 –3
Fogkrém +4 –1
Papír zsebkendő +6 0
Mosogatószer +6 –3
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >