A HÓNAP TÁBLÁZATA – „Mindent egy boltban megtalálok”
Ha a vásárlókat megkérdezik, milyen szempontok szerint választanak boltot, akkor legtöbben a jó minőségű, friss termékek választékát nevezik meg. Második az üzletben a tisztaság és a higiénia. Többek között ezt tárja fel a Nielsen Shopping Monitor című kutatása.
Viszont a vásárlók valóságos viselkedésének tükre mást mutat. Amikor a mindennapi életben eldöntik, hogy hová menjenek vásárolni, akkor legtöbbjük számára a legfontosabb szempont: „mindent egy boltban megtalálok”. A második a széles termékskála és -választék, együtt a könnyű megközelíthetőséggel, valamint azzal, hogy az üzlet modern és kényelmes legyen.
Táblázatunk a kinyilatkoztatott, illetve a származtatott fontosság szerinti rangsor első öt-öt szempontját tartalmazza. („Az élelmiszerek megérik az árukat” és a „széles termékskála és választék” mindkét tekintetben beletartozik az első ötbe.)
A boltválasztás egyes szempontjainak kinyilatkoztatott és származtatott (gyakorlatban érvényesülő) fontossága
Szempont Kinyilatkoztatott Származtatott
Jó minőségű, friss termékek 74 0,24
Tiszta és higiénikus üzlet 73 0,19
Az élelmiszerek megérik az árukat 68 0,26
Gyorsan dolgozó pénztárosok 66 0,19
Széles termékskála és -választék 62 0,27
Mindent egy boltban megtalálok 59 0,29
Kényelmesen megközelíthető 59 0,27
Modern, kényelmes üzlet 46 0,27
Megjegyzés: a kinyilatkoztatott fontosság mutatója index, a vásárlók válaszai alaján. 1-től (egyáltalán nem fontos) 5-ig (nagyon fontos) terjedő skálán osztályozták az egyes tényezőket. A származtatott fontosság a boltimárkaérték-index és az egyes, áruhá zakkal kapcsolatos tényezők között számított korrelációs együttható. Minél magasabb az együttható, annál inkább fontos az adott szempont.
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >