A HÓNAP TÁBLÁZATA – Kitartanak, variálnak vagy váltanak a fogyasztók
Hogyan reagálnak a vásárlók az emelkedő élelmiszerárakra? A Nielsen megvizsgálta az öt nagy nyugat-európai piacon: a fogyasztók mit mondanak arról, hogy mit tesznek a változó helyzetben? Ugyanakkor a Nielsen háztartási paneljei azt is feltárják, a fogyasztók valójában hogyan viselkednek az élelmiszerek drágulásának hatására.
A vásárlók véleményét idén április és június között mérték fel. A vásárlók viselkedését mutató kép pedig a január-–júniusi beszerzések adatainak elemzéséből származik.
A vizsgált országok: Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Olaszország.
A vásárlóknak azt a kérdést tették fel, hogy „Mit tesz ön az élelmiszerekre kiadott összeg csökkentése érdekében?”
(A táblázatban a számok minden országnál a válasszal egyetértők százalékát mutatják.)
Mit tesz ön az élelmiszerekre kiadott összeg csökkentése érdekében?
Lehetséges válaszok F D GB E I
Akik törekednek változatlan mértékben fogyasztani
…több terméket vásárolok akkor, amikor promóciózzák 55 73 35 47 53
…figyelmesebben hasonlítom össze az árakat 59 70 22 31 46
…gondosabban válogatok, hogy kevesebb élelmiszert kelljen kidobni 59 55 33 37 43
…jobban keresem a promóciós lehetőségeket 60 49 29 33 36
Akik változtatnak fogyasztásuk összetételén
…kevesebb nem feltétlenül szükséges terméket veszek 41 64 39 35 29
…többet választok az olcsóbb termékekből 49 61 10 40 39
…többet választok az olcsóbb márkákból 38 56 10 30 28
Akik váltanak
…több kereskedelmi márkás terméket veszek 51 28 16 39 4
…olyan lánchoz/boltba járok inkább, ahol úgy gondolom, alacsonyabb az árszínvonal 30 39 6 13 18
…kevesebb drága árut veszek, mint például húst vagy bort 38 31 12 6 4
…az eddiginél több boltban is körülnézek 17 17 12 27 17
Mit tesznek valójában, a forgalmi adatok szerint?
Olcsóbb termékeket vásárolnak 44 43 34 18 3
Ritkábban mennek vásárolni 37 54 28 36 75
Csökkentik a bevásárlókosár tartalmát 18 3 39 46 22
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >