A HÓNAP TÁBLÁZATA – Kereskedelmi márkáknál kiugrik a diszkont
Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek árelőnye körülbelül 40 százalék, ami sokkal nagyobb, mint az EU-országok átlaga.Hazánkban évek óta emelkedik a kereskedelmi márkák (private label, PL) piaci részesedése. Tavaly azonban a növekedés dinamikája lassult az előző évhez viszonyítva.
A kereskedelmi márkák jelentősége továbbra is kiugróan magas a diszkontokban. Ugyanakkor minden más csatornában szintén pluszt regisztrált tavaly a Nielsen, eltérően a legutóbbi időszaktól. További figyelemre méltó hazai jelenség: a magyar fogyasztók körében emelkedik a PL ismertségének és elfogadásának mutatója.
Ha Nyugat-Európát nézzük, akkor ott az országok többségében a 20 százalékot is meghaladja a kereskedelmi márkás termékek részaránya.
A kereskedelmi márkák piaci részesedése az egyes bolttípusok – értékben mért – forgalmából. Százalékban
Bolttípus Élelmiszer Háztartási vegyi áru
2006 2007 2006 2007
Magyarországi átlag 18,2 19,6 12,8 13,4
Hipermarket 12,3 13,0 6,4 6,9
Szupermarket 16,1 17,9 10,6 10,4
Diszkont 46,2 48,6 46,3 45,8
Hazai tulajdonban lévő lánc 14,1 14,6 11,1 11,6
Hagyományos üzlet 5,8 6,8 7,3 9,3
Drogéria – – 11,3 12,1
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassan terjed a cash-back rendszer Magyarországon a boltokban
Magyarország 2023 júliusában bevezetett cash-back rendszere, amely lehetővé teszi a…
Tovább olvasom >13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >