A HÓNAP TÁBLÁZATA – Bio – a saját és a gyerekek egészsége érdekében
A bioélelmiszerek fellendülése egybeesik évtizedünk életstílusának két legfontosabb trendjével: az egészség megőrzésére, illetve a jó közérzetre (wellness) való törekvéssel. A fogyasztók ugyanis a bioélelmiszereket egyrészt az egészséges étkezés, valamint a wellness miatt vásárolják. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 46 országban, köztük Magyarországon, internethasználók körében végzett globális kutatása.
Európában minden második internethasználó megkérdezett (48 százalék) azért vesz biotermelésből származó enni- vagy innivalót, mert egészségesebbnek tartja a maga számára. Ebből a szempontból legnagyobb aránnyal a görögök (67 százalék) és a spanyolok, illetve a lengyelek (60) vezetnek. A magyar mutató (51) szintén meghaladja az európai átlagot.
Második leggyakrabban említett fő szempont a gyerekek egészsége. Itt a magyarok tartják az Európa-rekordot, mivel a válaszadók 26 százaléka említette ezt az okot. Az európai átlag 16 százalék.
Azok aránya, akik vásárolják – kisebb-nagyobb gyakorisággal vagy csak alkalmanként – az egyes bioélelmiszereket (a válaszadók százalékában)
Ország Gyümölcs Zöldség Tojás Hús Tej
Magyarország 77 76 68 63 61
Csehország 90 91 81 85 79
Lengyelország 95 96 95 91 89
Ausztria 93 93 91 87 85
Németország 84 83 82 76 69
Portugália 89 88 83 84 78
19 európai ország átlaga 80 80 77 72 65
Forrás: Nielsen
Mi a fő ok, amiért ön biotermékeket vásárol? (a válaszadók százalékában)
Ország Jobban szolgálja Egészségesebb Előnyösebb
az egészségemet a gyerekeim a környezet
számára szempontjából
Magyarország 51 26 9
Csehország 57 22 6
Lengyelország 60 23 10
Ausztria 50 15 10
Németország 47 16 11
Portugália 51 24 15
19 európai ország átlaga 48 16 16
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >