A hónap Nielsen Táblázata

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 25. 11:00

A Nielsen rendszeresen figyeli a fogyasztói magatartásban és attitűdökben bekövetkező változásokat. Globális felmérései során rendszeresen rákérdez arra is, hogy az alapvető lakhatási költségek fedezése után megmaradt pénzösszeget mire fordítják a magyarok. Ha marad pénze, a magyarok 28 százaléka megtakarítási céllal tesz félre, egynegyede otthonát csinosítja (25%), adósságot rendez és nyaralásra, pihenésre a válaszadók egyötöde (20%) költ. A felmérésben részt vevők közel egyharmada (31%) nyilatkozott úgy, hogy sosincs megmaradt pénze, amellyel szabadon rendelkezne.

„Mire költi pénzét a lakhatási költségek fedezése után?” 2017. 4. negyedév.

Megtakarítási szándékkal félreteszi

28%

Otthonfelújítás/csinosítás

25%

Adósságrendezés

21%

Nyaralás, üdülés

20%

Otthonon kívüli szórakozás

16%

Új ruhák

13%

Új technológiai termékek

11%

Nyugdíjalap

9%

Részvények, befektetési alapok

3%

Prémium egészségpénztári tagság

3%

Nem tudja/bizonytalan

2%

Nem marad hó végére pénze

31%

Forrás: TCB-Nielsen

Kapcsolódó cikkeink