A hónap Nielsen Táblázata
A Nielsen rendszeresen figyeli a fogyasztói magatartásban és attitűdökben bekövetkező változásokat. Globális felmérései során rendszeresen rákérdez arra is, hogy az alapvető lakhatási költségek fedezése után megmaradt pénzösszeget mire fordítják a magyarok. Ha marad pénze, a magyarok 28 százaléka megtakarítási céllal tesz félre, egynegyede otthonát csinosítja (25%), adósságot rendez és nyaralásra, pihenésre a válaszadók egyötöde (20%) költ. A felmérésben részt vevők közel egyharmada (31%) nyilatkozott úgy, hogy sosincs megmaradt pénze, amellyel szabadon rendelkezne.
„Mire költi pénzét a lakhatási költségek fedezése után?” 2017. 4. negyedév.
Megtakarítási szándékkal félreteszi |
28% |
Otthonfelújítás/csinosítás |
25% |
Adósságrendezés |
21% |
Nyaralás, üdülés |
20% |
Otthonon kívüli szórakozás |
16% |
Új ruhák |
13% |
Új technológiai termékek |
11% |
Nyugdíjalap |
9% |
Részvények, befektetési alapok |
3% |
Prémium egészségpénztári tagság |
3% |
Nem tudja/bizonytalan |
2% |
Nem marad hó végére pénze |
31% |
Forrás: TCB-Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >