A hónap Nielsen Táblázata
A Nielsen rendszeresen figyeli a fogyasztói magatartásban és attitűdökben bekövetkező változásokat. Globális felmérései során rendszeresen rákérdez arra is, hogy az alapvető lakhatási költségek fedezése után megmaradt pénzösszeget mire fordítják a magyarok. Ha marad pénze, a magyarok 28 százaléka megtakarítási céllal tesz félre, egynegyede otthonát csinosítja (25%), adósságot rendez és nyaralásra, pihenésre a válaszadók egyötöde (20%) költ. A felmérésben részt vevők közel egyharmada (31%) nyilatkozott úgy, hogy sosincs megmaradt pénze, amellyel szabadon rendelkezne.
„Mire költi pénzét a lakhatási költségek fedezése után?” 2017. 4. negyedév.
Megtakarítási szándékkal félreteszi |
28% |
Otthonfelújítás/csinosítás |
25% |
Adósságrendezés |
21% |
Nyaralás, üdülés |
20% |
Otthonon kívüli szórakozás |
16% |
Új ruhák |
13% |
Új technológiai termékek |
11% |
Nyugdíjalap |
9% |
Részvények, befektetési alapok |
3% |
Prémium egészségpénztári tagság |
3% |
Nem tudja/bizonytalan |
2% |
Nem marad hó végére pénze |
31% |
Forrás: TCB-Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >K&H: mennyivel nőttek a megélhetési költségek – “vallottak” a középkorú magyarok
A kiadások növekedésének üteme enyhült, de a magyarok túlnyomó többsége…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >