A home office lehetősége új távlatokat nyit az utazások terén
A magyarok 38%-a dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez az arány némiképp tovább emelkedik a közeljövőben a Kiwi.com friss reprezentatív kutatása alapján. A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, és ők azok is, akik a leginkább (61%) úgy gondolják, hogy az utazás alatti munkavégzésnek pozitív hatása van a mentális egészségükre és a munkájukra is. Meglehetősen riasztó képet fest az az adat, hogy a magyarok 6%-ának eszébe sem jutna utazás alatt dolgozni, mert képtelenek lazítani és abbahagyni a munkát, ha a laptopjuk a közelükben van.
A magyarok mintegy 8%-a dolgozik távolmunkában, tízből hárman pedig hibrid rendszerben (részben otthonról). Míg a nemek tekintetében nincsen szignifikáns eltérés, addig korosztályok és iskolai végzettség alapján már megfigyelhetőek különbségek. A Kiwi.com kutatása* alapján minél fiatalabb valaki, annál inkább jellemző rá az otthoni munkavégzés is. A friss reprezentatív kutatás alapján részben, vagy csak home office-ból dolgozik a Z generáció 42, az Y generáció 38, az X generáció 34%-a. Az érettségizettek közül minden 3., míg a diplomások közül minden 2. dolgozik otthonról.
A csak vagy részben otthonról dolgozók aránya némiképp emelkedni fog, hiszen akik eddig mindig bejártak, azok 6%-a mondta, hogy átválthat távmunkára vagy hibrid munkavégzésre a közeljövőben.
A home office lehetősége az utazási szokásainkat is kezdi átírni
„A már home office-ban is dolgozó magyarok 35%-a vallja, hogy az otthoni munkavégzés új távlatokat nyitott az utazásai terén, míg a home office-ra a közeljövőben váltók 45%-a tervez többet utazni a szabadabb munkavégzés lehetősége által”
– osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.
Így változtak meg a távmunkában vagy home office-ban is dolgozók utazási szokásai:
- Minden 5. többet utazik hétvégente azért, mert megspórolhatja a hazajutás idejét, és azonnal útra kelhet, amint abbahagyja a munkát
- Minden 10. választ hosszabb utazást, amikor bizonyos napokon nyaral, másokon pedig távmunkában dolgozik
- 8% szabit sem vesz ki, és úgy utazik külföldre: napközben dolgozik, délután és hétvégén pedig felfedezi a környéket
- 3% rendszeresen dolgozik különböző országokból
A stresszoldó, inspiráló utazás jót tehet a munkavégzésnek is
A magyarok többsége (56%) gondolja úgy, hogy az utazás alatti munkavégzés pozitív hatással lenne a mentális egészségére és a munkára is. 35% szerint új helyek felfedezése segít oldani a stresszt és boldogabbá is tesz, ami pozitívan hat a munkára is. 22% új ötleteket, ihletet vár az utazástól. 38% nem tud egyszerre az utazásra és a munkára koncentrálni. A magyarok 6%-a pedig bevallja, hogy nem tud ellazulni és abbahagyni a munkát, ha a laptopja a közelében van.
Nemek és iskolai végzettség szerint nincsen szignifikáns eltérés, de generációk tekintetében mutatkoznak különbségek. Leginkább (61%) a fiatal felnőttek, azaz a Z generációsok azok, akik az utazás alatti munkavégzést pozitívan kapcsolják össze a munkateljesítményükkel, de az Y generáció tagjai körében is jóval gyakoribb ez a vélemény (58%). Az X generációs munkavállalóknál már éppen csak átbillen a mérleg nyelve (51%), körükben a legnagyobb azok aránya, akik nem tudnak egyszerre a munkára és az utazásra is koncentrálni.
Kapcsolódó cikkeink
Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >