A holland online szeszesital-üzleteknek fel kell hagyniuk a BNPL használatával
A holland kormány azt szeretné, ha az online szeszesital-üzletek nem kínálnák fel többé a „vásárolj most, fizess később” fizetési módot. Ha nem találnak más alternatív fizetési módot, a kormány jogi lépéseket foganatosít, a fizetési mód ugyanis alacsonyabbra helyezi az alkoholvásárlási küszöböt.
Hollandiában számos szeszesital-üzlet vezetett be online áruházában olyan BNPL-szolgáltatókat, mint például a Klarna és a Riverty. A holland online boltok jelenleg törvényileg kötelesek megadni a vásárlóknak a későbbi fizetés lehetőségét, ám ezt a szakértők aggasztónak tartják, ugyanis az ország alkohollal kapcsolatos törvényei arra irányulnak, hogy megnehezítsék az alkoholvásárlást, aminek a BNPL-szolgáltatók ellenhatnak.
„Osztom azt az aggodalmat, hogy ez a fizetési mód arra ösztönözheti a (veszélyeztetett) célcsoportokat, hogy nagyobb mennyiséget rendeljenek, és ezáltal növeljék az alkoholfogyasztás okozta és az alkohollal kapcsolatos károk kockázatát” – mondta Maarten van Ooijen egészségügyi államtitkár. „Már kaptam jelzéseket néhány online italboltból arról, hogy megvizsgálnak más lehetőségeket a jogi kötelezettségeknek való megfelelés mellett a BNPL fizetési szolgáltatások kiiktatására”.
Ha az ágazat nem vet véget a BNPL-fizetéseknek, a kormány jogi lépéseket kíván tenni.
Nem ez az első alkalom, hogy a BNPL-t kritika éri. Egy 2021-es tanulmány szerint a Z-generáció 36 százaléka használta ezt a fizetési módot, ami 2019 óta hatszoros növekedést jelent. A BNPL-kritikusai attól tartanak, hogy a fiatalabb korosztályok az eladósodás szempontjából kiszolgáltatottabbá válnak.
Hollandiában a pénzügyi piacot felügyelő hatóság a BNPL-alkalmazások szigorúbb szabályozását szeretné elérni, mivel a felhasználók 20 százaléka szembesül emlékeztető költségekkel a fizetés elmulasztása miatt, a 18-24 éveseknek pedig akár 6 százaléka ellen is indulhat behajtási eljárás különböző BNPL-appok használata okán.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Új saját márkát indított a Jumbo Hollandiában és Belgiumban
Jumbo’s néven új saját márkás termékcsaládot vezetett be a Jumbo…
Tovább olvasom >ENVIRONTEC fenntarthatóság és innováció
Sikeresen zárult az ENVIRONTEC powered by ÖKOINDUSTRIA szakkiállítás, amely három…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >