A holland online szeszesital-üzleteknek fel kell hagyniuk a BNPL használatával
A holland kormány azt szeretné, ha az online szeszesital-üzletek nem kínálnák fel többé a „vásárolj most, fizess később” fizetési módot. Ha nem találnak más alternatív fizetési módot, a kormány jogi lépéseket foganatosít, a fizetési mód ugyanis alacsonyabbra helyezi az alkoholvásárlási küszöböt.
Hollandiában számos szeszesital-üzlet vezetett be online áruházában olyan BNPL-szolgáltatókat, mint például a Klarna és a Riverty. A holland online boltok jelenleg törvényileg kötelesek megadni a vásárlóknak a későbbi fizetés lehetőségét, ám ezt a szakértők aggasztónak tartják, ugyanis az ország alkohollal kapcsolatos törvényei arra irányulnak, hogy megnehezítsék az alkoholvásárlást, aminek a BNPL-szolgáltatók ellenhatnak.
„Osztom azt az aggodalmat, hogy ez a fizetési mód arra ösztönözheti a (veszélyeztetett) célcsoportokat, hogy nagyobb mennyiséget rendeljenek, és ezáltal növeljék az alkoholfogyasztás okozta és az alkohollal kapcsolatos károk kockázatát” – mondta Maarten van Ooijen egészségügyi államtitkár. „Már kaptam jelzéseket néhány online italboltból arról, hogy megvizsgálnak más lehetőségeket a jogi kötelezettségeknek való megfelelés mellett a BNPL fizetési szolgáltatások kiiktatására”.
Ha az ágazat nem vet véget a BNPL-fizetéseknek, a kormány jogi lépéseket kíván tenni.
Nem ez az első alkalom, hogy a BNPL-t kritika éri. Egy 2021-es tanulmány szerint a Z-generáció 36 százaléka használta ezt a fizetési módot, ami 2019 óta hatszoros növekedést jelent. A BNPL-kritikusai attól tartanak, hogy a fiatalabb korosztályok az eladósodás szempontjából kiszolgáltatottabbá válnak.
Hollandiában a pénzügyi piacot felügyelő hatóság a BNPL-alkalmazások szigorúbb szabályozását szeretné elérni, mivel a felhasználók 20 százaléka szembesül emlékeztető költségekkel a fizetés elmulasztása miatt, a 18-24 éveseknek pedig akár 6 százaléka ellen is indulhat behajtási eljárás különböző BNPL-appok használata okán.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Kibocsátásmentes járművekkel végzi az áruszállítást amszterdami üzleteibe a Jumbo
A holland Jumbo az „Oxygen” nevű, zéró kibocsátású elektromos teherautókkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >