A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 27. 11:26

A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a Hennes & Mauritz (H&M) teljesítményére: a svéd divatruházati lánc március és május között 56,7 milliárd koronás bevételt ért el, ami 5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A hálózat mérete is zsugorodott, a tavalyi 4319 egység helyett idén már csak 4166 bolt működik, főként Ázsiában történtek bezárások. A H&M az év során összesen 80 új üzletet tervez nyitni, miközben 200-at zár be.

A svéd korona erősödése – különösen az amerikai dollárral szemben – szintén visszavetette a forgalmat, a helyi devizában viszont enyhe, 1 százalékos növekedést mértek. Az online értékesítés egyre fontosabb: a teljes forgalom 30 százaléka már a webáruházból származik, bár a kínai Temu és Shein továbbra is komoly versenytársak. Júniusra már 3 százalékos növekedést várnak az eddigi adatok alapján.

A cég második negyedéves üzemi nyeresége 5,91 milliárd korona lett, ami 17 százalékos visszaesést jelent, de még így is meghaladta az elemzői várakozásokat. A bruttó haszonkulcs 55,4 százalékra csökkent. A vezérigazgató, Daniel Erver szerint a gazdasági bizonytalanság miatt a vásárlók óvatosabbá váltak. A H&M szoros figyelemmel követi a Trump-féle büntetővámokkal kapcsolatos fejleményeket, mivel az amerikai piac kiemelt jelentőségű számukra, áruk jelentős részét a Távol-Keletről exportálják.

Az első félévben az Egyesült Államokból származó bevétel 25,2 milliárd korona volt, 2 százalékkal kevesebb, mint tavaly. A második negyedévben azonban már 8 százalékos csökkenést tapasztaltak. Ezzel szemben Latin-Amerikában terjeszkednek: új piacokon jelentek meg El Salvadorban, Paraguayban és Venezuelában. A gyorsjelentést követően a H&M részvényeinek árfolyama 6 százalékkal emelkedett.

Kapcsolódó cikkeink