A hipermarketre és a drogériára jut a vegyiáru bolti eladások majdnem kétharmada

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 04. 07:08

Az elmúlt évben a háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma az előző évhez képest értékben 3 százalékkal nőtt és megközelítette a 300 milliárd forintot. Mennyiségben a bolti eladások 2 százalékkal csökkentek.

A Nielsen piackutató vállalat legújabb felmérése szerint
2008-ban értékben legjobban a rovarirtó növekedett – 15 százalékkal, majd a
toalett tisztító 12, konyhai törlőkendő 11, továbbá baba törlőkendő 9 és
mosogatószer 7 százalékkal. Ugyanezek a termékek tartoznak a mennyiségi eladás
szerinti növekedési ranglista élvonalába is. 

A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória az összes forgalom
több mint felével, összesen mintegy 160 milliárd forinttal részesedik. Amíg a
listavezető mosószer bolti eladása lényegében stagnált, addig az utána
következő toalett papírnál a bevételek 7, papír pelenkánál 3, dezodornál 4,
tusfürdőnél 5 százalékkal emelkedtek.  

A bolttípusok között egyre nagyobb szerepet játszik a
drogéria, ahol a háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása értékben 12
százalékkal bővült múlt évben, tavalyelőtthöz képest. De átlag feletti plusz
mutatót ért el a szupermarket és a diszkont is, 8-8 százalékkal. Patikánál 2
százalék a növekedés mértéke, hipermarketben stagnálást regisztrált a Nielsen,
míg a hazai láncoknál és az önálló üzleteknél csökkenést. Tovább
koncentrálódott a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása. A teljes
forgalom majdnem kétharmadát, 64 százalékát két üzlettípus viszi el, a
hipermarket és a drogéria.  

Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma
az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes
akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb
kedveltsége. Ugyanakkor a fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy
nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy
kozmetikumot.

 



Kapcsolódó cikkeink