A hipermarketek a magyar gyümölcsöt választják
A hipermarketek zöldség-gyümölcs kínálatukban a magyar termékeket részesítik előnyben, ezekben ugyanis a magyar vevő kifejezetten lokálpatrióta, továbbá gazdaságosabb is magyar termelőtől vásárolni.
Elemzők szerint az importnál a haszon egy részét elviszi a szállítási költség, a hazai termények esetében pedig a szezon eleji igény miatt a magasabb árat is elfogadják a vevők, melyen nagyobb a haszon is.
Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs vezetője szerint a magyar terméket a szezon beindultával az alacsonyabb bekerülési árak jellemzik, ennek megfelelően – ha az árualap is lehetővé teszi – az Auchan Magyarországról szerzi be a primőröket. Az sem elhanyagolható tény, hogy az utóbbi időben komoly marketingsegítséget kapott a hazai zöldség- és gyümölcspiac, így jelentősen nőtt a fogyasztói igény.
Az itthon termett sárgadinnye nagyrészét vélhetően a Tesco szippantotta fel: Hackl Mónika, a Tesco-Global Áruházak Zrt. szóvivője szerint náluk elsősorban magyar sárgadinnye van, persze az egzotikusabb gyümölcsök rajongóinak mutatóba belistázták az importot is. Görögdinnyéből és sárgabarackból is csak magyar van (a szezon előtt volt import is). A Tesco, az Auchanhoz hasonlóan, igyekszik úgy alakítani beszerzéseit, hogy ne versenyeztesse egymással a magyar és az importból származó termékeket. A Tesco a legnagyobb hazai téeszekkel áll szerződésben és rajta keresztül a termelők nemcsak a magyar, hanem a cseh, a szlovák és a lengyel áruházakba is bekerülhetnek – írja a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >