A hipermarketek a magyar gyümölcsöt választják

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 27. 00:06

A hipermarketek zöldség-gyümölcs kínálatukban a magyar termékeket részesítik előnyben, ezekben ugyanis a magyar vevő kifejezetten lokálpatrióta, továbbá gazdaságosabb is magyar termelőtől vásárolni.

Elemzők szerint az importnál a haszon egy részét elviszi a szállítási költség, a hazai termények esetében pedig a szezon eleji igény miatt a magasabb árat is elfogadják a vevők, melyen nagyobb a haszon is.
Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs vezetője szerint a  magyar terméket a szezon beindultával az alacsonyabb bekerülési árak jellemzik, ennek megfelelően – ha az árualap is lehetővé teszi – az Auchan Magyarországról szerzi be a primőröket. Az sem elhanyagolható tény, hogy az utóbbi időben komoly marketingsegítséget kapott a hazai zöldség- és gyümölcspiac, így jelentősen nőtt a fogyasztói igény.
Az itthon termett sárgadinnye nagyrészét vélhetően a Tesco szippantotta fel: Hackl Mónika, a Tesco-Global Áruházak Zrt. szóvivője szerint náluk elsősorban magyar sárgadinnye van, persze az egzotikusabb gyümölcsök rajongóinak mutatóba belistázták az importot is. Görögdinnyéből és sárgabarackból is csak magyar van (a szezon előtt volt import is). A Tesco, az Auchanhoz hasonlóan, igyekszik úgy alakítani beszerzéseit, hogy ne versenyeztesse egymással a magyar és az importból származó termékeket. A Tesco a legnagyobb hazai téeszekkel áll szerződésben és rajta keresztül a termelők nemcsak a magyar, hanem a cseh, a szlovák és a lengyel áruházakba is bekerülhetnek – írja a Napi Gazdaság.



Kapcsolódó cikkeink