A héten megkezdődött a dinnyeszezon
A nagy melegben édesre érik a dinnye, finom lesz tehát az idei termés, de az aszály és a tavalyi botrányok miatt a megszokottnál kisebb mennyiség áll rendelkezésre. A termelők ezúttal ügyelnek a feketézőkre.
Lipták László medgyesegyházi termelő szerint tanultak az elmúlt két év fiaskóiból, amikor neppereknek adták az éretlen termést, akik a német és skandináv piacokon lejáratták a magyar termék hírnevét. A termelők idén a hazai piac békéjének biztosítását a Magyar Dinnye Szövetségtől (MDSZ) várják, mely több évig tartó előkészítés után, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács segítségével jött létre, öt termőtáj termelőit egyesítve. Mártonffy Béla, a FruitVeB ügyvezető igazgatója szerint ezzel megteremtették a hazai dinnye márkázásának lehetőségét. A hazai és az exportpiacokon is előnyt jelentő márkajelet csak ellenőrzött körülmények között nevelt, jó minőségű magyar dinnye viselheti, és azt a most megalakult szövetség ítélheti oda. A FruitVeB megtisztítaná a piacot: javaslatuk szerint csak a legálisan dolgozó, dinnyefölddel is rendelkező gazda árusíthatna dinnyét. A termelők ügyelni fognak, hogy a kereskedelmi láncok akcióikkal a szezon elején nehogy letörjék az árakat. Arra is vigyáznak majd, hogy a harmadik országokból érkező dinnyét az ügyeskedők nehogy átcsomagolják és márkázott magyar termékként hozzák forgalomba – írja a Népszabadság Online
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >