A Herendi Porcelán francia luxusipari szövetség tagja lett
A luxusipari vállalatokat tömörítő francia nemzeti szövetség, a Comité Colbert tagjai közé választotta a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.-t – jelentette be Elisabeth Ponsolle des Portes, a szervezet vezérigazgatója Párizsban.
A 75 francia luxusmárkát összefogó Comité Colbert június 29-i közgyűlésén részletes akciótervet fogadott el a szektor európai képviseletére. Javaslataikat az olasz, a brit és a spanyol szakmai egyesületekkel kívánják az uniós döntéshozók elé terjeszteni. Ennek érdekében European Cultural and Creative Industries Alliance (ECCIA – Európai Kulturális és Kreatív Iparágak Szövetsége) néven a négy nemzeti képviselet közösen kíván fellépni.
Az önálló nemzeti egyesülettel nem rendelkező uniós országokból pedig most először úgynevezett „európai tagokat” választott maga közé a francia képviselet. A Herendi Porcelánfaktúra Zrt. mellett a Comité Colbert tagja lett a cseh Moser üveggyár, valamint Németországból a fotó- és optikai iparból a Leica és a Mont Blanc óra- és írószergyártó.
Az igazgató elmondta, abban a reményben nyitották meg a francia egyesületet külföldi tagok számára, hogy ezzel európai szinten erősíthetik meg a luxusipar, illetve a minőségi termékeket gyártó márkák képviseletét az uniós testületekben, illetve a döntéshozatali folyamatokban. Azt is remélik, hogy példájukkal lendületet adhatnak valamennyi uniós országnak a nemzeti szövetségek létrehozására.
Az európai tagok száma az 1954-ben Jean-Jacques Guerlain kezdeményezésére alakult francia luxusipari szakmai egyesületben legfeljebb tíz lehet, s a tagsághoz legalább két, lehetőleg azonos területen tevékenykedő konkurens márka ajánlása szükséges. A Herendi Porcelánmanufaktúra felvételét a legjelentősebb francia porcelángyártók kezdeményezték – mondta Elisabeth Ponsolle des Portes.
A francia egyesület vezetője a Herendi márkanevet jelentő magyar szakértelmet emelte ki, amelyre véleménye szerint a gyár tudatosan kívánja ráirányítani a hazai és a nemzetközi közvélemény figyelmét. „A herendi gyárban nagyon jól tudják, hogy milyen jelentős mértékben képviselik a magyar identitást. Ezért is esett rá a választásunk ” – hangsúlyozta Ponsolle des Portes.
A Comité Colbert adatai szerint a luxusipar a legfőbb európai exportőr a világban: a 25 vezető világmárkájából 18 európai, s nekik köszönhetően a luxuscikkek nemzetközi piacán az Európai Unió 68 százalékos részesedéssel bír. Ezért az Európai Bizottság számára készült hatpontos ajánlásban a négy nemzeti szövetség a stratégiai gazdasági szektornak számító luxusipar önálló kulturális és kreatív ágazatként való elismertetését kezdeményezi, s egyebek mellett az ahhoz kapcsolódó pénzügyi, illetve jogi szabályozás összehangolását javasolja.
A luxustermékeknek továbbra is Európa és az Egyesült Államok, illetve Japán a legjelentősebb piaca, de a feltörekvő országokban az elmúlt években mért jelentős növekedés arra utal, hogy Kínában, Indiában vagy Brazíliában óriási potenciállal rendelkezik – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >