A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat
· Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
· Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
· Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
· Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
· A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt
„2014 sikeres év volt a Henkel számára. Egy kihívásokkal teli piaci környezetben, éles versenyhelyzetben teljesítettük pénzügyi céljainkat és nagy előrelépést tettünk 2016. évi stratégiánk megvalósítása terén. Jó teljesítményünkhöz mindhárom üzletág profitábilis szerves növekedéssel járult hozzá. Ismét a fejlődő piacok voltak a növekedés fő mozgatórugói, csaknem 8 százalékos szerves árbevétel-növekedéssel. A szerves árbevétel azonban a fejlett piacokon is kismértékben emelkedett” – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A 2015-ös pénzügyi évre tekintve Rorsted hozzátette: „A gazdasági környezet továbbra is kihívásokkal teli és nagyon változékony. Az Oroszország és Ukrajna közötti konfliktus folytatódása miatt 2015-ben Kelet-Európában stagnálásra, valamint az orosz gazdaságra és valutára nehezedő nyomás további fennmaradására számítunk. Továbbra is alakítjuk folyamatainkat és struktúráinkat, növelve ezáltal rugalmasságunkat és hatékonyságunkat. Stratégiánk megvalósítására összpontosítunk, hogy elérjük a 2016-ra kitűzött ambiciózus pénzügyi céljainkat.”
* Az egyszeri költségek/bevételek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével
2015-re vonatkozó előrejelzés
„A 2015-ös pénzügyi év egészére 3 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) esetében 16 százalék körüli értékre, az elsőbbségi részvények korrigált hozamának megközelítőleg 10 százalékos növekedésére számítunk” – jelentette ki Rorsted a 2015-re vonatkozó pénzügyi célok összefoglalásaként.
Árbevétel és eredmény 2014-ben
A 2014-es pénzügyi év 16,428 milliárd euró összegű árbevétele kismértékben meghaladja az előző évi értéket. A negatív árfolyamhatások 4,0 százalékos értékével korrigálva az árbevétel-növekedés 4,4 százalékos volt. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves árbevétel növekedése stabil 3,4 százalékos volt.
Mindegyik üzletág stabil szerves árbevétel-növekedést ért el és növelte piaci részesedését a legfontosabb piacokon. A Laundry & Home Care üzletág 4,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A szerves árbevétel-növekedés a Beauty Care üzletág esetében 2 százalékos, az Adhesive Technologies üzletágnál pedig 3,7 százalékos volt.
Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény (EBIT) 2,9 százalékkal emelkedett, 2,516 milliárd euróról 2,588 milliárd euróra. Mindhárom üzletág hozzájárult ehhez a pozitív változáshoz. Az üzemi eredmény (EBIT) 2,244 milliárd euró volt, szemben az előző évben elért 2,285 milliárd euróval.
A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal, 15,4 százalékról 15,8 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 13,7 százalék volt, szemben az előző évben elért 14 százalékkal.
A pénzügyi műveletek eredménye 64 millió euróval -49 millió euróra javult. Ez elsősorban a nettó kamatpozíció javulásának köszönhető, amely mögött részben az elsőbbségi kötvények 2013 júniusában és 2014 márciusában történt visszafizetése, valamint a kamatlekötések 2014 márciusában történt lejárata húzódik meg. Az adókulcs 24,3 százalék volt, szemben az előző év 25,2 százalékos értékével.
Az éves adózás utáni korrigált eredmény a kisebbségi részesedések levonása után az előző évhez képest 7,5 százalékkal, 1,764 milliárd euróról 1,896 milliárd euróra nőtt. Az éves nettó eredmény 2,3 százalékkal, 1,625 milliárd euróról 1,662 milliárd euróra növekedett. A 34 millió euró összegű kisebbségi részesedések levonása után az éves nettó eredmény 1,628 milliárd eurót tett ki (az előző évben 1,589 milliárd euró volt).
Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 7,6 százalékkal, 4,07 euróról 4,38 euróra nőtt. Az elsőbbségi részvények hozama 3,67 euróról 3,76 euróra emelkedett.
Az igazgatóság, a felügyelőbizottság és a tulajdonosi bizottság az elsőbbségi részvények utáni osztalék 7,4 százalékkal, 1,31 euróra történő emelését (előző évben 1,22 euró), valamint a törzsrészvények utáni osztalék 7,5 százalékkal, 1,29 euróra történő emelését (előző évben 1,20 euró) javasolja majd az éves közgyűlésen. Az osztalékfizetési ráta így az előző évhez hasonlóan 30 százalék lenne.
A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya ismét alacsony, 4,2 százalékos szintet ért el. Főként az árfolyamhatások és a felvásárlások negatív hatása miatt azonban 1,9 százalékponttal magasabb volt, mint az előző évben.
A nettó pénzügyi pozíció záró értéke -153 millió euró volt (2013-ban 959 millió euró), amelyre elsősorban a felvásárlásokra és osztalékfizetésre fordított összegek gyakoroltak hatást. Emellett a beruházások értéke mintegy 19 százalékkal, az előző évi 436 millió euróról 517 millió euróra nőtt. A fejlődő piacokon a beruházások értéke 30 százalékkal nőtt az előző évhez képest, így 2014-ben a beruházások eloszlása egyenletessé vált a fejlett és fejlődő piacok között.
Előrejelzés 2015-re
A Henkel 3 és 5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a 2015-ös pénzügyi évben. A Henkel arra számít, hogy az Adhesive Technologies és a Laundry & Home Care üzletágak mindegyike ebbe a tartományba eső szerves árbevétel-növekedést ér el. A Beauty Care üzletág esetében a Henkel mintegy 2 százalékos növekedést vár. A Henkel emellett a fejlődő piacokról származó árbevétel részesedésének stabil fejlődésére számít. A Henkel várakozásai szerint a 2014. évi adatokkal összehasonlítva a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) 16 százalék körüli értékre nő, a növekedés az elsőbbségi részvények korrigált hozamában megközelítően 10 százalékos lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >