A Henkel kiegyensúlyozott teljesítménye a második negyedévben is folytatódik
- Az árbevétel 1,6 százalékkal 3,953 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: 6,3%)
Korrigált1 üzemi eredmény: 8,0 százalékkal 514 millió euróra nőtt
Korrigált* árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs): 0,8 százalékponttal 13,0 százalékra nőtt
Elsőbbségi részvények korrigált* hozama (EPS): 8,2 százalékkal 0,79 euróra emelkedett
A fejlődő piacok ismét kétszámjegyű növekedést értek el (szerves növekedés: + 11,6%)
A piaci környezetet a növekvő alapanyagárak és az erős verseny jellemzi
A nehéz piaci környezet ellenére a Henkel a második negyedévet is kiegyensúlyozott teljesítménnyel zárta. Nagyon jó szerves árbevétel-növekedést értünk el, és ismét túlteljesítettük piacaink növekedését. A növekedéshez valamennyi üzletágunk hozzájárult, és a fejlődő piacok teljesítményének kétszámjegyű növelésével 42 százalékra emelkedett az itt realizált részesedésük a teljes árbevételből. Az emelkedő alapanyagárak ellenére minden üzletágunkban növeltük a nyereségességünket. Ezt az üzletágakon belül bevezetett magasabb értékesítési árak, az erős márkáink és innovációink, valamint a hatékonyságunk további növelése érdekében tett intézkedések tették lehetővé – mondta Kasper Rorsted, az igazgatóság elnöke.
A 2011-es pénzügyi évre Rorsted a következő előrejelzést adta: Az erős verseny, az emelkedő alapanyagárak, valamint a bizonytalan gazdasági környezet továbbra is kihívásokat tartogat. Folytatjuk struktúránk alakítását, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjunk reagálni a piacaink változásaira, és hogy szigorú ellenőrzés alatt tudjuk tartani a költségeinket. A Henkel kis mértékben növelte a 2011-es szerves árbevétel-növekedéssel kapcsolatos várakozásait: Meg vagyunk győződve arról, hogy 2011-ben ismét gyorsabb növekedést érünk el a piaci átlagnál, a szerves növekedés pedig várakozásaink szerint körülbelül 5 százalékos lesz. Várakozásaink szerint – összhangban a korábbi előrejelzésünkkel – a korrigált árbevétel-arányos megtérülésünk (EBIT marzs) körülbelül 13 százalékra nő, valamint az elsőbbségi részvényenkénti korrigált hozam pedig 10 százalék körüli értéket ér majd el – tette hozzá Rorsted.
A Henkel árbevétele 2011 második negyedévében 3,953 milliárd euróra emelkedett, ami 1,6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés 6,0 százalék volt. A szerves árbevétel – tehát az árfolyamhatások és felvásárolások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése után – jelentős mértékben, 6,3 százalékkal nőtt. Ehhez a pozitív fejlődéshez a Henkel valamennyi üzletága hozzájárult. A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletága 3,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el. A Kozmetika üzletág 5,4 százalékos szerves árbevétel-növekedése egyértelműen felülmúlta az előző év azonos negyedévének szintén kiváló teljesítményét. Az árak és mennyiségek növekedésével elért 8,9 százalékos szerves növekedéssel az Adhesive Technologies üzletág jelentős mértékben felülmúlta az előző év azonos negyedévében elért kedvező eredményeket. Ennek eredményeképp, a Henkel mindhárom üzletága tovább növelte globális piaci részesedését, és a fogyasztói üzletágak történelmi csúcsokat értek el.
Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési költségek hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 8,0 százalékkal, 476 millió euróról 514 millió euróra nőtt, amelyhez mindhárom üzletág hozzájárult. Az üzleti eredmény (EBIT) 27,5 százalékkal, 421 millió euróról 537 millió euróra nőtt, amelyre pozitív hatással volt az indiai márkaterméküzlet értékesítéséből származó 48 millió eurós egyszeri nyereség. Az emelkedő alapanyag- és csomagolóanyag árak ellenére a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 0,8 százalékponttal, 12,2 százalékról 13 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés az előző év azonos negyedévi 10,8 százalékos teljesítménye után 13,6 százalékra nőtt.
Üzleti teljesítmény 2011. január és június között
A 2011-es pénzügyi év első hat hónapjában a Henkel jelentős mértékben, 5,1 százalékkal növelte árbevételét, így 7,776 milliárd eurót ért el. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés 6,4 százalék volt. A szerves árbevétel 6,7 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakában elért eredményhez képest. A korrigált üzemi eredmény 9,9 százalékkal, 897 millió euróról 987 millió euróra növekedett. A pozitív fejlődést elsősorban a Kozmetika és az Adhesive Technologies üzletágak eredményezték. Az üzemi eredmény (EBIT) 14,7 százalékkal, 843 millió euróról 967 millió euróra növekedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 12,1 százalékról 12,7 százalékra emelkedett. Az árbevétel-arányos megtérülés nominális értéke 11,4 százalékról 12,4 százalékra emelkedett.
Az üzletágak teljesítménye 2011 második negyedévében
A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág szerves árbevétele 3,7 százalékkal nőtt. Ez a jelentős mértékű emelkedés, amelyet az érintett piacok további csökkenése ellenére sikerült elérni, a további, 2,9 százalékos volumen-növekedésnek és az előző év azonos negyedévéhez képest számított 0,8 százalékos árhatásnak volt köszönhető, amely 2009 harmadik negyedéve óta első alkalommal volt pozitív. Az árbevétel nominális értéke 1,076 milliárd euró volt, mely az előző év azonos negyedévében 1,086 milliárd euró volt. A korrigált üzemi eredmény 2,8 százalékkal 140 millió euróra emelkedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,5 százalékponttal 13,0 százalékra javult. Mindkét fontos üzleti adat jelentősen meghaladja az előző év azonos negyedévének teljesítményét, bár az alapanyag árak nagy mértékű emelkedése erős negatív hatást gyakorolt az eredményekre. Az üzemi eredmény 14,8 százalékkal 157 millió euróra nőtt. Ez az érték tartalmazza a Henkel indiai márkaterméküzlet eladásából származó nyereséget is.
A Kozmetika üzletág jelentős, 5,4 százalékos növekedést ért el a szerves árbevétel terén a második negyedévben, így folytatta az utóbbi időszak nagyon jó teljesítményét. A növekedés ismét felülmúlta az érintett piacok átlagát, és a volumen tekintetében is jelentős növekedés volt tapasztalható. A fontos innovációknak köszönhetően az üzletág sikeresen tovább növelte piaci részesedéseit, amely ismét rekordszintekhez vezetett. Ezen felül, magasabb átlagos értékesítési árakat ért el, amelynek köszönhetően négy negyedév óta először pozitív volt az árhatás. Az árbevétel 881 millió euró volt, ami 1,9 százalékkal haladja meg az előző év azonos negyedévének szintjét. A korrigált üzemi eredmény jelentős növekedést ért el, 11,0 százalékkal 124 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 1,2 százalékponttal új rekordra, 14,1 százalékra nőtt. A költségek csökkentése és a jobb hatékonyság ismét jelentős mértékben hozzájárult az eredmények növekedéséhez. Az üzletág a második negyedévben is sikeresen ellensúlyozta az alapanyagok és a csomagolás növekvő költségeit. Az üzemi eredmény 24,7 százalékkal 140 millió euróra nőtt, amelyhez pozitívan járult hozzá a Henkel indiai márkaterméküzlet értékesítéséből származó egyszeri nyereség.
2011 második negyedévében az Adhesive Technologies üzletág ismét felülmúlta piacainak átlagát, és 1,963 milliárd euróra növelte az árbevételét. Ez 3,9 százalékos növekedést jelent az előző év szintén erős azonos negyedévéhez képest. A pozitív fejlődéshez a mennyiség emelkedése és az értékesítési árak növekedése is hozzájárult. A szerves növekedés 8,9 százalékos volt. A korrigált üzemi eredmény 9,0 százalékkal 278 millió euróra emelkedett, így ismét jelentős mértékben nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest. Így a korrigált árbevétel-arányos megtérülés is nőtt, és 0,7 százalékponttal új rekordra, 14,2 százalékra emelkedett. Bár az alapanyagok és a csomagolás árának további gyors emelkedése határozottan negatív hatással volt az eredményekre, a költségek ezekből következő növekedését jelentősen felülmúlták a hatékonyság növelésére tett intézkedések és az értékesítési árak emelése. Az előző év azonos negyedévéhez képest az üzemi eredmény 21,1 százalékkal 269 millió euróra nőtt. Ez az érték tartalmazza a vállalat Wolfin márkanéven ismert tető-vízszigetelési üzleti területének értékesítéséből származó egyszeri bevételt.
Árbevétel- és nyereség-előrejelzés 2011-re
Az erős első félév után a Henkel biztos abban, hogy szerves árbevétel-növekedése ismét felülmúlja piacai növekedését. A 2011-es pénzügyi évre a Henkel most körülbelül 5 százalékos szerves árbevétel-növekedést vár (korábban: a 3-5 százalékos sáv tetején). A Henkel megerősíti a korrigált árbevétel-arányos megtérülésre (EBIT) vonatkozó 13 százalékos (2010: 12,3 százalék) várakozást, valamint az elsőbbségi részvényenkénti korrigált eredmény 10 százalék körüli növekedését is. A Henkel ezt az előrejelzést az értékesítési árak általa várt növekedésére, illetve a vállalati struktúra piaci feltételekhez történő folyamatos igazítására alapozza. Ezekkel az intézkedésekkel, valamint a szigorú költségellenőrzéssel a Henkel célja, hogy ellensúlyozza az emelkedő alapanyagáraknak a pénzügyi eredményeire gyakorolt hatását.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >